bچند ورزش مفید در بارداری · سامانه جامع اطلاعات پزشکی
چند ورزش مفید در بارداری

ورزش کردن بارداری نه تنها برای مادر باردار مناسب است، بلکه برای جنین نیز مفید خواهد بود. ورزش کردن به روش درست، ناراحتی های شایع دوران بارداری مانند بی خوابی و درد پشت و کمر را تسکین می دهد.

 

بارداری

فواید ورزش کردن در دوران بار داری عبارتند از :

– جلوگیری از کمردرد بار داری

– افزایش میزان انرژی بدن و در نتیجه شادابی بیشتر مادر

– جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن مادر

– کاهش خطر ابتلا به دیابت حاملگی و فشار خون بالا

۱- شنا

یکی از بهترین ورزش های دوران بار داری ، شنا است . شنا، درد مفاصل مثل درد کمر را در این دوران تسکین می دهد.

نکته مهم در ارتباط با این ورزش این است که باید در انتخاب یک استخر بهداشتی و سالم دقت کنیم . استخرهای غیر بهداشتی آلودگی هایی را در ناحیه رحم به وجود می آورند که برای سلامت جنین مضر است.

۲- دوچرخه ثابت

اگر هر روز از دوچرخه ثابت استفاده کنید مفید می باشد. به آرامی پا بزنید و از پا زدن سریع که ضربان قلب را به سرعت بالا می برد، دوری کنید.پا زدن آهسته کمک می کند تا ماهیچه های لگن و ران تقویت شوند که برای انجام زایمان طبیعی مفید است.

۳- پیاده روی سریع

پیاده روی سریع ورزشی است بین پیاده روی و دویدن. این ورزش به سفت شدن عضلات مادر کمک زیادی می کند. این ورزش یکی از بهترین ورزش هایی است که بدون وجود هیچ گونه امکاناتی، مادر می تواند انجام دهد.ابتدا ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید و با هر بار تکرار آن، زمان بیشتری به آن اختصاص دهید.

۴- پیاده روی در آب

در یک استخر بهداشتی، علاوه بر شنا کردن می توانید به پیاده روی در آب نیز بپردازید. پیاده روی در آب ماهیچه های لگن و ران را قوی می کند.

۵- ورزش کگل

ورزش کگل سبب تقویت عضلات ناحیه لگن می شود. این ورزش بدین گونه است که ماهیچه های ناحیه لگن خود را سفت و منقبض می کنید و این کار را برای ۵ ثانیه ادامه دهید. سپس استراحت کنید. این ورزش را ۱۰ بار در روز و هر بار ۵ مرتبه انجام دهید.

۶- یوگا

یوگا ماهیچه های بدن را تقویت می کند و سبب آرامش فرد می شود. یوگا برای تمرین زایمان طبیعی می تواند بسیار خوب باشد.

 

منبع : tebyan.net

مطالب مرتبط :

ویار بار داری

خوردن چند عرقیات در بار داری

علل ایجاد نفخ شکم در بار داری

اطلاعات پزشکی

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *