bنکاتی راجع به ورزش کردن در بارداری · سامانه جامع اطلاعات پزشکی
نکاتی راجع به ورزش کردن در بارداری

در دوران بارداری باید برای به دنیا آوردن فرزندی سالم و شاداب ، علاوه بر داشتن تغذیه مناسب، باید ورزش را نیز در برنامه های روزانه خود قرار دهند.

بارداری

نکاتی درباره ورزش بارداری :

*** اگر قبل از بار داری ورزش می کردید، می توانید تحت نظر پزشک خود به ورزش‌تان در بار داری ادامه دهید. اما اگر تازه تمایل به ورزش کردن را پیدا کرده اید، باید گام به گام و آهسته و با انجام ورزش هایی ملایم شروع کنید تا به جنین آسیبی نرسد.

*** اگر ورزشی جدیدی را شروع کردید ، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

*** سه ماهه اول و سوم بار داری بسیار حساس است . بنابراین از انجام خودسرانه ورزش در این دوران اجتناب کنید. در سه ماهه اول بار داری به دلیل عدم چسبندگی کامل جنین به دیواره رحم، ورزش های سنگین توصیه نمی شود و حتما باید با مشورت پزشک باشد.

***  مزایای مهم ورزش (تحت نظر پزشک) در دوران بار داری، جلوگیری از افزایش وزن بیش از حد مادر می باشد.

*** در دوران حاملگی از عرق کردن بیش از حد و گرمای زیاد دوری کنید. گرم شدن بیش از حد بدن مادر و عرق کردن زیاد او به ویژه در سه ماهه اول بار داری می تواند به ضرر جنین باشد.

*** به بار داران توصیه می شود که از ورزش های پرخطر مانند غواصی جدا خودداری کنند.

*** به مادران بار دار توصیه می شود از انجام ورزش هایی که به ناحیه لگن و شکم آسیب می رسانند، جدا خودداری کنند، مانند اسکی، اسکیت، بسکتبال و اسب سواری.

*** ورزش باعث کاهش استرس نیز می گردد . دوران بار داری دوران پر استرسی است که با ورزش کردن می توان آن را کنترل کرد.

 

منبع : tebyan.net

مطالب مرتبط :

ورزش برای رفع سوزش معده در بارداران

چند ورزش مفید برای بارداران

اطلاعات پزشکی

بیشتر بخوانید

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *