برای ساخت و تقویت عضلات، شما باید با وزنه تمرین کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. اما غذاها، مکمل‎ها و گیاهان خاصی وجود دارند که می‎توانند به عضله سازی کمک کنند و با تحریک بافت عضلات باعث رشد آنها شوند. در این مطلب چند گیاه معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند توده‌ی عضلانی‌تان را پرورش داده و شکل دهید.

گیاهانی که به عضله سازی کمک می‎کنند عضله سازی گیاهانی که به عضله سازی کمک می‎کنند                1

جینسینگ

این گیاه در آسیا بخاطر خواص دارویی اش ارزشمند است و اغلب در انواع محصولات زیبایی از آن استفاده می‌شود. از مزایای جینسنگ، این است که به کاهش استرس و افزایش انرژی بدن کمک می‌کند، نوسانات در خلق و خو، اشتها و خواب را به حداقل می‌رساند. همچنین یک ماده غذایی سالم محبوب در میان بدنسازان است، زیرا به آنها امکان می‌دهد که از عهده‌ی تمرینات قدرتی سخت بربیایند.

بذر کتان

دانه کتان، حاوی مقدار زیادی پروتئین است. علاوه بر این حاوی پتاسیم، روی، آهن، ویتامین E و منیزیم نیز می‌باشد. همچنین حاوی آلفا لینولنیک اسید است که حساسیت به انسولین در عضلات را افزایش می‌دهد. ورزشکاران حرفه‌ای از دانه‌ی کتان استفاده می‌کنند، زیرا به افزایش انرژی کمک می‌کند، زمان ریکاوری را سرعت می‌دهد و مصرف اکسیژن در بدن را بهبود می‌بخشد. 

شنبلیله

شنبلیله، یک گیاه دارویی محبوب است که معمولا برای بازگرداندن سلامتی و طبیعی کردن عملکردهای بدن استفاده می‌شود. شنبلیله، رشد عضلانی را نیز تحریک می‌کند، زیرا داری اسیدهای آمینه است. شنبلیله به غیر از اینکه یک منبع غنی از اسید آمینه تریپتوفان و ۴-هیدروکسی ایزولوسین است، حاوی نیاسین، کولین، پتاسیم و ویتامین سی نیز می‌باشد. تمام این ترکیبات، بافت‌های عضلانی را تقویت می‌کنند، روند عضله سازی را سرعت می‎بخشند، انرژی و استقامت را افزایش می‌دهند، و همچنین از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

ریشه رز

ریشه رز حاوی ترکیبات طبیعی است که موجب افزایش ترشح آنزیم‌ها و RNA می‎شود که هر دوی آنها برای عضله سازی ضروری هستند. این گیاه، سنتز پروتئین ماهیچه و فعالیت آنابولیک را نیز افزایش می‌دهد که منجر به رشد عضلانی و افزایش قدرت می‌شود. ریشه رز به رودی اولا، یا ریشه طلایی نیز معروف است. افرادی که مشکلات قلبی یا بیماری فشار خون دارند، نباید این گیاه را مصرف کنند. 

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

مواد غذایی مناسب برای عضله سازی