در این روزهای باقی مانده تا کنکور، زردآلو بخورید. این میوه می‌تواند برای عملکرد حافظه مفید باشد. از بین میوه‌ها زردآلود بیشترین خاصیت را دارد و حتی در طب سنتی به آن میوه متفکرها گفته می‌شود. البته می‌توان علاوه بر خود میوه زردآلو از برگه خشک آن نیز استفاده کرد.

کنکوری‎ها، زردآلو بخورند! زردآلو کنکوری‎ها، زردآلو بخورند!

متخصصان طب سنتی مصرف یک عدد “کندر” در روز را نیز برای تقویت حافظه مناسب می‌دانند. علاوه بر این، مصرف منابع کلسیم از جمله لبنیات کم چرب نیز برای سازماندهی اطلاعات در مغز مفید است. مصرف سیب قرمز، فلفل سیاه، سیب و طالبی نیز برای تقویت حافظه مفید است. کنکوری‌ها از مصرف مایعات و آب غافل نشوند، زیرا عدم مصرف مایعات و کاهش فشار خون، افت عملکرد مغز را به همراه دارد.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای رفع استرس و نگرانی در روزهای باقیمانده تا کنکور دمنوش گل گاوزبان و سنبل‌الطیب و همچنین دمنوش نعناع مصرف کنید. مصرف عرق بهارنارنج و عرق بادرنجبویه به میزان یک تا دو وعده در روز و هر بار یک نصفه استکان مفید است و حتی می‌توان آن را به صورت شربت کم شکر هم استفاده کرد. مصرف غذاهای چرب و شیرینی‌های ساده به هیچ وجه توصیه نمی‎شود زیرا هم استرس‌زا است و هم خونرسانی به معده را زیاد می‌کند و در نتیجه باعث کاهش خونرسانی به مغز می‌شود. حتی برای جلسه کنکور هم آبنبات و شکلات توصیه نمی‌شود و بهتر است خرما، کشمش و توت خشک جایگزین آن شود. کنکوری‌ها نباید بطری آب را برای جلسه فراموش کنند و حتی اگر مقدور بود آبمیوه طبیعی همراه ببرند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

تغذیه مناسب برای ایام امتحانات!

تکنیک‏‎های کنترل استرس برای کنکوری‎ها!