گاهی اوقات این سوال برای افرادی که با دستگاه‌های ورزشی بدنسازی انجام می‎دهند، پیش می‎آید که کدام دستگاه برای لاغری و کاهش وزن شما موثرتر است و شما را سریع‌تر به هدفتان می‎رساند. در این مطلب دستگاه‎های ورزشی را از نظر تاثیر بر چربی سوزی تجزیه و تحلیل کرده‌ایم.

دستگاه ورزشی برای چربی سوزی چربی سوزی کدام دستگاه بدنسازی برای چربی سوزی بهتر است؟

دستگاه قایقرانی

دستگاه قایقرانی، بهترین دستگاه برای چربی سوزی است.  تمرین با این دستگاه کمی مشکل و گیج کننده است اما وقتی به خوبی یاد گرفتید با آن کار کنید، ماهیچه‌هایتان را به کار می‌گیرید و یک تمرین کاردیوی عالی انجام می‌دهید. بهترین روش تمرین: ست‌های ده دقیقه‌ای پارو زدن با مقاومت متوسط، به همراه ۲ تا ۳ دقیقه استراحت در بین آنهاست.

دوچرخه ثابت

این دستگاه برای چربی سوزی عالی است. برای استفاده از این دستگاه به پاها و ریه‌هایتان طوری فشار بیاورید که انگار یک ماشین در حال تعقیب شماست. چند دقیقه با سرعت رکاب بزنید و بین هر ست، به خودتان استراحت دهید. با این روش خیلی سریع چربی‌هایتان را می‌سوزانید. برای چربی سوزی بیشتر سعی کنید در حالت ایستاده رکاب بزنید. بهترین روش تمرین: سه دقیقه رکاب زدن با سرعت زیاد، دو دقیقه رکاب زدن با سرعت کم. به مدت ۳۰ دقیقه تکرار کنید.

دستگاه الپتیکال

این دستگاه برای چربی سوزی بدن عالی است. هنگامیکه از دستگاه الپتیکال استفاده می کنید، دسته های آن را با دستهایتان کاملا فشار دهید و مطمئن شوید که با راه رفتن سریعتر،ضربان قلبتان را بالا نگه می دارید. بهترین روش تمرین: مقاومت را زیاد کنید و به دستگاه کمی شیب دهید. ست‌های ۹۰ ثانیه ای را با حداکثر سرعت انجام دهید و بعد از آن، سه دقیقه با سرعت آرام تمرین کنید.

تردمیل

این دستگاه برای چربی سوزی خوب است. همیشه این وسوسه وجود دارد که به جای دویدن، روی تردمیل راه بروید. اما اگر در مورد چربی سوزی جدی هستید، باید به جای آهسته دویدن، به خودتان فشار بیاورید و روی تردمیل بدوید. بهترین روش تمرین : ۲۰ دقیقه تمرین روی تردمیل، متشکل از ۴ دقیقه راه رفتن یا دویدن با سرعت آهسته و یک دقیقه دویدن با سرعت.

دستگاه پله

این دستگاه برای چربی سوزی خوب است. شما باید آهسته پیش بروید و مقاومت دستگاه را افزایش دهید. با اینکار، زمان بیشتری را صرف چربی سوزی می‌کنید . این دستگاه به خاطر تمرین عالی که به پاهای شما می‌دهد، برای سوزاندن چربی فوق العاده می‌باشد. فقط باید با یکنواخت بودن بالا رفتن از پله‌ها کنار بیایید.

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط:

کافئین یک مکمل بدنسازی است!

نکات تغذیه‌ای مخصوص ورزشکاران