وجود پروتئین برای انجام کارهای روزانه و احساس سلامتی بسیار ضروری است! گروه گسترده‌ای از افراد دچار کمبود پروتئین هستند، بیش‌تر افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند گیاهخوارند و یا کسانی که معمولا بیرون از خانه غذا می‌خورند. اما چطور بهفمیم که پرو‌تئین دریافتی روزانه‌مان کافی است یا خیر؟

از کجا بفهمیم کمبود پروتئین داریم؟ پروتئین از کجا بفهمیم کمبود پروتئین داریم؟

بدخوابی شبانه، کمبود انرژی، بد مزاجی و دمدمی‌ مزاجی، استرس و ولع و هوس دائمی به خوردن برخی خوراکی‌ها از علائم کمبود پرو‌تئین است. چند راه برای درمان کمبود پروتئین وجود دارد. اول، مصرف مکمل‌هایی است که می‌توانند مواد مغذی مورد نیازتان را تامین کنند. با مراجعه به پزشک، با اطمینان از کمبودهای مواد مغذی بدن‌تان مطلع شوید و مکمل مورد نیاز را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. دومین راه درمان کمبود پرو‌تئین، افزودن خوراکی‌های پر‌وتئینی بیش‌تر به رژیم غذایی‌تان است. در آغاز می‌توانید گوشت قرمز بیش‌تری به غذاهای‌تان اضافه کنید. همچنین می‎توانید از خوراکی‌های جایگزین گوشت قرمز استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از پنیر، نخود فرنگی، دانه‌های خوراکی، ماست، کره‌ی بادام‌زمینی، و برنج قهوه‌ای استفاده کنید. سومین راه برای درمان کمبود پرو‌تئین، مصرف نوشیدنی‌های پر‌وتئینی همراه صبحانه است. دستورالعمل‌های مختلفی برای ساخت این نوشیدنی‌های خوشمزه وجود دارد. ولی راحت‌ترین راه این است که هر چیز خوشمزه‌ی پرو‌تئین‌دار را در مخلوط‌کن بریزید و همراه صبحانه نوش جان کنید.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

دیابتی‌ها صبحانه غنی از پرو‌تئین بخورند