ماه رمضان فرصتی تازه است تا یک سبک زندگی سالم را برای بدنتان آغاز کنید. اما با وجود پرهیز از خوردن غذا و نوشیدنی ها در بخشی از روز، بسیاری از مردم تمایل دارند که این کمبود را در ساعات بین افطار تا سحر جبران کنند که این باعث اضافه وزن نامناسب در بدن می شود. برای کاهش وزن در ماه رمضان، می توانید از این راهکارها استفاده کنید.

کاهش وزن در ماه رمضان کاهش وزن کاهش وزن در ماه رمضان

سحری

هنگام انتخاب سحری، حواستان باشد که نمکش کم باشد تا در روزی که پیش رو دارید، تشنه‌تان نکند. همچنین باید ترکیبی از کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند نان گندم کامل، بجای نان‌های سفید فراوری شده) و منبع خوبی از پروتئین (مانند پنیر یا تخم مرغ) باشد. این ترکیب، سطح ثابتی از گلوکز در خونتان ایجاد خواهد کرد و باعث خواهد شد تا در طول روز گرسنه نشوید. اگر سحری نخورید، هنگام افطار گشنه‌تر خواهید بود و احتمال اینکه بیشتر غذا بخورید افزایش پیدا خواهد کرد.

آب 

آبرسانی به بدن، کلید اول کاهش وزن در ماه رمضان امسال خواهد بود. نه تنها نوشیدن مایعات کافی باعث خواهد شد تا در حین روزه داری دچار کم آبی نشوید، بلکه پس از افطار هم جلوی اشتهای شما به شیرینی‌جات را خواهد گرفت. ۲ لیوان هنگام افطار، ۴ لیوان بین افطار و سحر (بیشتر از ۱ لیوان در یک ساعت هم ننوشید) و ۲ لیوان دیگر هم در سحر بنوشید.

افطار

وعده‌ی افطار، قرار نیست که جبران کل ساعاتی که چیزی نخورده‌اید را بکند! افطار را با خرما شروع کنید. زیرا خرما سریع‌ترین منبع برای فراهم کردن قند مورد نیاز بدنتان بعد از روزه است. نیازی نیست که بیشتر از یک خرما بخورید، چرا که خرما سرشار از قند است. بعد می‎توانید سوپ سبزیجات یا عدس میل کنید. بعد به سراغ سالاد بروید، و روغن زیتونی که می‌خواهید روی سالادتان بریزید را به ۱ یا ۲ قاشق چای‌خوری محدود کنید. دیگر پیش غذاها و خوراکی‎‌ها را حذف کنید. بلافاصله غذای اصلی را میل نکنید و به معده استراحت بدهید. سپس یک نوع غذای سبک و کم چرب برای شام انتخاب کنید. 

مواد قندی و شیرین

قندی که در نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های مخصوص رمضان هست مقصر چاقی در این ماه هستند. پس قندهای فرآوری شده را کنار بگذارید. فقط مواد غذایی که به طور طبیعی شیرین هستند را مصرف کنید، مثل میوه‌ها، میوه‌های خشک و عسل. این اقدام شما یک تغییر اساسی در سبک زندگی‌تان خواهد بود و کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. 

فعالیت بدنی

باید فعالیت‌های همیشگی‌تان را تا حدودی داشته باشید، اما سعی کنید تا هنگامی که خورشید و گرما در اوج قرار دارند، از آنها دور بمانید. بخاطر داشته باشید که با شکم خالی، شما بیش از همیشه چربی خواهید سوزاند. روزه گرفتن، نباید بهانه‌ای شود تا کل روز بخوابیم یا اینکه تنبل شویم. پس از اینکه افطار کردید، ۳۰ دقیقه ورزش شدید داشته باشید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

برای کاهش وزن بعد از شام پیاده روی کنید

۷ ورزش برتر برای کاهش وزن