اگر از زندگی شهری خسته شده‌اید، کوهنوردی به شما کمک می‌کند تا از همه‌ی آن سر و صداها و استرس‌های اطرافتان دور شوید و استراحتی کنید.  ورزش کردن در باشگاه برای خیلی از آدم‌ها خسته ‌کننده است، اما این واقعیت که هنگام کوه پیمایی می‌توانید مزه‌ی تازگی طبیعت و هوای کوهستان را بچشید، آنرا به یک لذت واقعی تبدیل می‌کند.

کوهنوردی کوهنوردی چطور می‎توانیم با کوهنوردی وزن کم کنیم؟

تنها چند ورزش هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا مثل کوهنوردی به راحتی وزن کم کنید، ورزش‌هایی که تقریباً گارانتی می‌کنند که تناسب اندام پیدا می‌کنید!  شما می‌توانید هر ساعتی که کوه پیمایی می‌کنید حدود ۵۰۰ کالری بسوزانید، هرچند باید سریع راه بروید. راه رفتن با سرعت ۷ کیلومتر در ساعت، حدود ۵۰۰ کالری می‌سوزاند، در صورتی که راه رفتن با سرعت ۴ کیلومتر در ساعت، چیزی حدود ۲۵۰ کالری خواهد سوزاند.

یکی از چیزهایی که باعث می‎شود کوه نوردی برای کاهش وزن گزینه‌ی خوبی باشد، این است که شما مجبور به پیاده روی می‌شوید. اگر از زمانی که  شروع به بالا رفتن از کوه کرده‌اید، یک ساعت پیاده روی کرده باشید، باید یک ساعت دیگر وقت صرف کنید تا از کوه پایین بیایید. پیاده روی و کوه نوردی سیستم قلبی و تنفسی شما را سالم نگاه می‌دارند، و به عضلات شما استقامت بیشتری می‌بخشند. همچنین تراکم استخوان شما را افزایش داده و به طور موثری اثرات ناشی از پوکی استخوان را معکوس می‌کند! کوهنوردی، هورمون آدرنالینی که از یک هفته‌ کاری پر استرس در بدنتان تولید شده است را آزاد می‌کند، که باعث کاهش استرس و اضطراب در شما می‌شود.

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط:

لاغری و کاهش وزن با پله نوردی!

برای لاغری پیاده روی بهتر است یا باشگاه رفتن؟