کاهش وزن یک پروسه طولانی مدت است که نیاز به صبر زیادی دارد. نباید انتظار داشته باشیم که خیلی سریع وزن کم کنیم و در عین حال هم سالم بمانیم و بتوانیم تناسب اندام‌مان را برای مدت زیادی حفظ کنیم. بیشتر ما می‎دانیم چه کارهایی را باید برای کاهش وزن انجام دهیم، اما در این مطلب کارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که اگر می‎خواهید لاغر شوید نباید انجام دهید.

کاهش وزن کاهش وزن کارهایی که برای کاهش وزن نباید انجام دهید                2

۱- بیش از حد ورزش نکنید:

شاید فکر کنید اگر چند ساعتی بیشتر در هفته ورزش کنید، قطعاً سریع‌تر وزنتان کم می‌شود. اما حقیقت این است که اطلاعات پزشکی جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی خیلی بیشتر از ورزش برای کاهش وزن تاثیر دارد. از طرفی وقتی که شما هر چه انرژی داشتید را صرف ورزش کردید، احساس خستگی زیاد به شما دست خواهد داد. حتی ممکن است با ورزش بیش از اندازه، به عضلات و بدنتان صدمه هم بزنید!

۲- قرص لاغری نخورید:

قرص‌های لاغری یا چربی‌سوز مقدار زیادی مواد شیمیایی وارد بدن شما می‌کنند که ممکن است به بدن شما آسیب‌های جبران ناپذیری بزند. بعد از مصرف این داروها قطعاً خواهید دید که پوستتان خراب شده، سیستم گوارش‌تان بهم ریخته و حتی در مواردی هم ممکن است کشنده باشد. 

۳- در مورد غذاهای سالم هم پرخوری نکنید:

مواد غذایی سالم و فراوانی وجود دارد که برای کاهش وزن توسط برترین پزشکان و متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌شود. اما این بدین معنی نیست که می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی هر چقدر می‎خواهید از این غذاها بخورید.برای اینکه وزن کم کنید، هر چیزی را باید به اندازه‌ی متعادل مصرف کنید.

۴- به سراغ عمل جراحی کاهش وزن نروید:

جراحی‌هایی همچون لیپوساکشن و کوچک کردن معده، اهدافی پزشکی دارند، و به هیچ عنوان نباید به آن‌ها به چشم عمل‌های زیبایی نگاه کنید. پس از عمل جراحی باید خیلی خیلی مراقبت چیزهایی که می‌خورید باشید، چرا که غذاهای زیادی برایتان مشکل ایجاد خواهند کرد. این دیگر به انتخاب شما بستگی دارد که آیا سلامتی را به ظاهر خوب ترجیح می‎دهید یا خیر. اگر چنین تصمیمی دارید در جستجوی پزشک متخصص باتجربه باشید و با او مشورت کنید و از توصیه‌های او بهره ببرید. شاید اضافه وزن شما آنقدر زیاد نباشد که ریسک این جراحی‎ها را به جان بخرید. 

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

برای کاهش وزن غذاهای حاوی فلانوئید بخورید

هر چه بیشتر ورزش کنیم برای کاهش وزن بهتر است؟