پوکی استخوان باعث می‌شود که استخوان‌هاشکننده و ضعیف شوند. این امر منجر می‌گردد که استخوان‌ها متخلخل شده و به راحتی بشکنند. اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد پوکی استخوان در خانم‌ها شایع‌تر است زیرا با افزایش سن خانم‌ها، هورمون استروژن که از استخوان‌ها محافظت می‌کند در بدن آنها کاهش می‎یابد. تمرینات تحمل وزن و تحمل بار، برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها عالی است.  این تمرینات باعث می‌شوند که عضلات و تاندون‌ها، استخوان‌ها را به طرف خود بکشند و این کار سلول‌های استخوانی را تحریک خواهد کرد که استخوان بیشتری تولید کنند.

ورزش و پوکی استخوان پوکی استخوان چند ورزش برای جلوگیری از پوکی استخوان!

قسمت عمده رشد استخوان، قبل از ۳۰سالگی اتفاق می‌افتد. بنابراین مهم است قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و تمرینات تحمل وزن را انجام دهید. همین سبک زندگی را در طول دوران بزرگسالی نیز ادامه دهید. با داشتن یک رژیم غذایی که کلسیم، ویتامین D و ویتامین K کافی دارد، شما به پیشگیری از پوکی استخوان کمک خواهید کرد. با انجام تمرینات تحمل وزن شما تراکم استخوان را حفظ کرده، قدرت عضلانی و استخوانی‌تان را بهبود می‌بخشید و تعادل‌تان را افزایش می‌دهید. تمام این موارد در جلوگیری از پوکی استخوان اهمیت دارند.

دویدن

دویدن یکی از بهترین ورزش‌ها برای پیشگیری از پوکی استخوان است. دویدن همچنین عضلات بدنتان را قوی می‎کند و باعث تناسب اندام‎تان می‎شود. 

پیاده روی و دویدن با سرعت کم

اگر نمی‎توانید با سرعت بدوید می‎توانید به جای آن آهسته بدوید یا پیاده روی تند انجام دهید.  آهسته دویدن یا پیاده روی همان مزایا را خواهد داشت.

ایروبیک

ورزش ایروبیک یا هر نوع ورزشی که شبیه ایروبیک است مانند استپ یا رقص، به جلوگیری از پوکی استخوان کمک خواهد کرد.

ژیمناستیک

اگر شما انعطاف پذیر هستید و از ژیمناستیک لذت می‌برید، باید بدانید که این ورزش از پوکی استخوان در سال‌های بعدی زندگی پیشگیری خواهد کرد.

وزنه برداری 

وزنه برداری یک ورزش عالی برای قوی نگه داشتن استخوان‌های شما و افزایش تعادل بدن است که به کند کردن روند پوکی استخوان‌ها کمک خواهد کرد.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

فیزیوتراپی دیسک کمر