اکثر افراد شاغل روزی ۸ تا ۱۰ ساعت را در محیط کارشان، جایی که معمولاً پشت کامپیوتر می‌نشینند و فعالیت فیزیکی خیلی کمی دارند، می‌گذرانند. به همین دلیل است در طول سال‌ها، به آرامی تناسب اندامشان را از دست می‌دهند. برای افراد شاغل پیدا کردن وقت برای انجام تمرینات ورزشی می‌تواند دشوار باشد، اما در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور در محیط کار هم می‎توانید پر تحرک باشید. 

تناسب اندام تناسب اندام چند نکته تناسب اندام برای افراد شاغل

۱- اگر لازم است با همکارانتان صحبت کنید به جای تلفن و ایمیل زدن می‌توانید حضوری به اتاق آنها بروید. اگر این رفت و آمد ۲ دقیقه وقت بگیرد و این کار را ۱۰ بار در روز انجام دهید، ۲۰ دقیقه پیاده روی را به برنامه‌تان افزوده اید! 

۲- دور از محل کار یا در دورترین قسمت پارکینگ پارک کنید. اگر این رفت آمد ۳ تا ۵ دقیقه وقت بگیرد، در هفته بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه پیاده روی کرده‌اید. اگر به محل کارتان نزدیک هستید، می‌توانید با پیاده وری، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری به آن‌جا بروید ورفت و آمدتان را به ورزش روزانه‌تان تبدیل کنید.

۳- هر وقت می‎خواهید استراحت کنید یا چای بنوشید، راه بروید یا پله‌های ساختمان را بالا و پایین بروید. اگر ۳ بار در روز این کار را انجام دهید، در یک روز ۳۰ دقیقه تحرک داشته‌اید.

۴- تا جایی که می‌توانید ایستاده کارهایتان را انجام دهید. اگر بجای اینکه بنشینید، راست قامت بایستید، می‌توانید در هر ساعت ۵۰ کالری بیشتر بسوزانید، حتی اگر در آن یک ساعت هیچ کار دیگری انجام ندهید. هر کاری را که می‎توانید مانند تلفنی صحبت کردن یا مرتب کردن پرونده‌ها، ایستاده انجام دهید تا کالری بیشتری بسوزانید و تناسب اندام‎تان را حفظ کنید. 

۵- اگر این شانس را دارید که در نزدیکی محل کارتان باشگاه ورزشی هست، هر روز قبل یا بعد از ساعت کاری حتما به باشگاه بروید. یک دوست در محل کارتان پیدا کنید که با شما ورزش کند و با هم در باشگاه ثبت نام کنید تا برای ادامه کار انگیزه داشته باشید. 

۶- می‌توانید در ساعت ناهار ورزش کنید. یک غذای سبک بخورید و بقیه وقت ناهارتان را در محل کار یا باشگاه ورزش کنید. حتی زمانی که پشت میز کارتان منتظر لود شدن برنامه‎ای هستید می‎توانید چند حرکت ورزشی انجام دهید. 

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

باورهای اشتباه در مورد تناسب اندام!

لاغری و کاهش وزن با پله نوردی!