داشتن شکم صاف نیازمند ترکیبی از تغذیه خوب ، سلامت قلب و عروق و ورزشهای شکمی می باشد. کسانیکه این سه را ترکیب کنند بهترین نتایج را خواهند گرفت. چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ترین و خطرناک‌ترین نوع چربی ها از نظر ایجاد مشکلات عروقی و قلبی و بیماری های متابولیکی در شخصی است. مقاومت چربی ذخیره ای بدن در ناحیه شکم، فقط می تواند با رژیم لاغری و ورزش شکسته شود.

چند نکته برای داشتن شکم صاف شکم صاف چند نکته برای داشتن شکم صاف

صبحانه

برای داشتن عضلات شکم صاف‌تر، به یاد داشته باشید که صبحانه بخورید. اولین وعده غذایی شما در روز، به افزایش متابولیسم چربی سوز بدن کمک خواهد کرد و همچنین خوردن یک صبحانه سالم، جلوی خوردن مواد غذایی پرکالری و شیرین را می‎گیرد.

تمرینات هوازی

هر ورزشی خوب است، اما اگر می‌خواهید بسرعت چربی بسوزانید، ورزش با شدت بالا، کالری‌ها را به سریع ترین شکل می‌سوزاند. تمرین کاردیوی معمول‌تان را با اینتروال با شدت بالا، ما بین سرعت عادی‌تان ترکیب کنید. روزتان را با یک تمرین کوچک که مرکز بدنتان را هدف می‌گیرد آغاز کنید. عضلات مرکزی قوی مانند یک شکم بند داخلی عمل کرده و به کاهش سایز دور کمرتان کمک می‌کند.

مواد غذایی نفاخ

علاوه بر لبنیات، مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که باعث می‌شوند احساس نفخ کنید، و اگر به دنبال داشتن شکم صاف هستید، ایده آل نمی‌باشند. از مواد غذایی که باعث نفخ می‌شوند، مانند غذاهای چرب یا شور، نوشابه‌ها یا انواع خاصی از میوه‌ها و سبزیجات اجتناب کنید و بجای آنها، مواد غذایی کوچک کننده شکم مانند خیار، مارچوبه و بلغور جو دوسر را انتخاب کنید.

کالری ها

فقط چیزهایی که می‌خورید و زمان خوردن آنها مهم نیستند، باید بدانید مقدار غذایی که می‌خورید نیز بسیار مهم است. در طول روز، غذاهای پر کالری با خوراکی‌های سالم و کم کالری عوض کنید، بطوریکه همچنان انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را فراهم کرده و در عین حال، کالری‌ها را نیز کاهش دهید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

۵ تمرین برای آب کردن شکم