همه ما در مورد اهمیت مصرف میان وعده‌ها برای کمک به کاهش وزن و تناسب اندام شنیده‌ایم. بهترین پزشکان و متخصصان تغذیه اعتقاد دارند میان وعده‎ها باعث ثابت نگه داشتن قند خون در طول روز می‎شوند، بنابراین از پرخوری در وعده‎های اصلی غذایی جلوگیری می‎‌کنند. اما میان وعده‌ای که شما برای خوردن انتخاب می‌کنید باید سالم باشد. اگر این خوراکی‌ها پر از شکر و نمک و روغن باشند، نه تنها به کاهش وزن شما کمکی نمی‌کنند بلکه باعث بیماری‌های مختلف هم می‎شوند. به خصوص در مورد افراد مبتلا به دیابت که باید بیشتر مراقب تغذیه خود باشند، انتخاب میان وعده مناسب اهمیت زیادی دارد. 

میان وعده برای دیابتی‌ها دیابت چند میان وعده سالم برای دیابتی‎ها

پاپ کورن

پاپ کورن به خاطر فیبر زیادی که دارد، می‌تواند یک میان وعده‌ی عالی باشد. فقط مطمئن شوید که نمک و کره زیادی به آن اضافه نشده باشد. می‎توانید به سادگی خودتان آن را در ماکروفر درست کنید. این میان وعده می‎تواند گرسنگی بعد از ظهر را به خوبی برطرف کند. 

ماست میوه‌ای 

یک فنجان ماست میوه‌ای بدون چربی و شکر، هم مغذی است و هم یک خوردنی شیرین است و می‌تواند یک میان وعده تقریبا کامل برای افراد دیابتی باشد. علاوه بر تأمین پروتئین، کربوهیدرات و چربی مورد نیاز، میوه موجود در ماست ویتامین‎های بدن را تامین می‎کند و به محتوای ویتامین C، کلسیم و فیبر بدن می‌افزاید.

آجیل

بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی بهترین خوراکی‌ها برای برطرف کردن گرسنگی شما در طول روز هستند. آجیل‌ها حاوی چربی‌های اشباع نشده یا چربی‌های خوب هستند که به کاهش سطح کلستورل در خون کمک می‌کنند. بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. اما به خاطر کالری زیادی که دارند متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در روز فقط یک مشت از آن‌ها را مصرف کنید.

ژله بدون شکر با خامه بدون چربی

برای یک میان وعده می‎توانید از نصف فنجان ژله استفاده کنید البته نوع بدون شکر آن را انتخاب کنید و برای روی ژله از خامه زده شده بدون چربی استفاده کنید. می‎توانید از ژله‌های آماده استفاده کنید تا ژلاتین بگیرید و در منزل خودتان ژله درست کنید و به آن میوه هم اضافه کنید. 

توت فرنگی پوشیده شده با شکلات

شکلات تیره با کمترین مقدار شکر افزوده را در یک کاسه حاوی توت فرنگی رسیده، تازه و آب‌دار بریزید. نگران چاق شدن نباشید چون توت فرنگی‎ها هم بدون چربی هستند و هم سرشار از ویتامین C. بنابراین برای یک میان وعده، ۲ تا ۳ عدد توت فرنگی بزرگ بردارید. یک روکش نازک از شکلات روی آن بریزید.

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

تغذیه مناسب برای کودکان دیابتی

بیماران دیابتی سیب بخورند!