اگر می‎خواهید چاق شوید باید از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از کالری، کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌های سالم اشباع نشده هستند. برای افزایش وزن باید کالری مصرفی‌تان، بیشتر از مقدار توصیه شده برای شخص شما باشد. در این صورت خیلی زود وزنتان بطور سالم، افزایش می‌‌یابد. برای رسیدن به وزن ایده‌آل حتما باید علاوه بر وعده‌های اصلی غذایی از میان وعده‌ها نیز استفاده کنید. در این مطلب چند میان وعده موثر برای چاق شدن را معرفی می‌کنیم. 

چند میان وعده برای افزایش وزن افزایش وزن چند میان وعده برای افزایش وزن

ماهی تن

برخی از افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند می‎گویند که ماهی تن به خاطر چربی کمی که دارد، برای کاهش وزن ایده آل است، اما مقدار بالای پروتئین و کالری‌های سالم آن، ماهی تن را به یک میان وعده عالی برای کسانی که تمایل به افزایش وزن دارند تبدیل می‌کند.

آجیل

آجیل‌ها به تنهایی، میان وعده‌های سالمی برای عضله سازی هستند. آنها سرشار از چربی‌های غیر اشباع و حتی حاوی پروتئین و کالری سالم می‌باشند. برای افزایش وزن می‌توانید با مقداری کره بادام زمینی، میان وعده‌تان را خوشمزه‌تر کنید. از دانه‌های کتان، دانه‌های آفتابگردان، بادام، پسته و سایر آجیل‌ها و دانه‌ها غافل نشوید.

لبنیات پرچرب

بجای محصولات بدون چربی و کم چرب، محصولات لبنی کامل و پرچرب را انتخاب کنید. آنها غنی از پروتئین و چربی هستند که به افزایش وزن شما کمک خواهند کرد. ماست پرچرب را فراموش نکنید، زیرا حاوی برخی مواد لبنی سالم افزایش دهنده وزن است.

کراکر و نان شیرینی

کراکرها و نان‌های شیرینی که از گندم کامل، سبوس و کنجد ساخته شده‌اند، می‌توانند به شما کمک کنند که چند کیلو وزن اضافه کنید. از مقدار زیادی کره بادام زمینی، مربا، مارگارین یا عسل برای افزایش میزان کالری‌ها و پروتئین‌ها استفاده کنید.

اسنک‌ها 

افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، برعکس افراد رژیمی می‎تواند با خیال راحت از اسنک‎ها و تنقلات مرسوم استفاده کنند. شکلات‌های تیره و چیپس‌های سیب زمینی پخته، نباید از لیست اسنکهای شما حذف شوند. چوب‌های شور نیز همیشه اسنک‌های خوبی بحساب می‌آیند. اما زیاده روی نکنید زیرا برای سلامتی‎تان مضر است.  

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

با ورزش می‌توانید وزن خود را افزایش دهید