امروزه چربی سوزهای موثر و معمولا گران قیمت زیادی در بازار وجود دارند، اما لازم نیست مکمل‌های چربی سوز، گران باشند تا موثر واقع شوند. در این مطلب چند مکمل که از ترکیب مواد دیگر ساخته می‎شوند به شما معرفی می‎کنیم. وقتی یک مکمل می‌تواند به چربی سوزی کمک کند، مصرف آن به همراه یک یا تعداد بیشتری مکمل، می‌تواند اثرات آن را افزایش دهد. 

چند مکمل موثر برای چربی سوزی بیشتر! چربی سوز چند مکمل موثر برای چربی سوزی بیشتر!

فلفل قرمز و زنجبیل

اضافه کردن کمی‌ فلفل قرمز یا زنجبیل، یک راه آسان برای تند کردن وعده‌های غذای و افزایش سوخت و ساز بدنتان است. کپسایسین، ماده‌ی شیمیایی موجود در چیلی (فلفل قرمز) که آنرا تند می‌کند، با افزایش سرعت سوخت و ساز و چربی‌سوزی از طریق افزایش سطوح نوراپی نفرین، می‌تواند باعث افزایش روند از دست دادن چربی بدن شود. اطلاعات پزشکی حاصل از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که هم زنجبیل تازه و هم زنجبیل خشک، سرعت سوخت و ساز و اسید لاکتیک تولید شده توسط عضلات را افزایش می‌دهند. از آنجا که اسید لاکتیک باعث تحریک ترشح هورمون رشد (GH) می‌شود و GH تجزیه و تحلیل چربی را افزایش می‌دهد، این یکی دیگر از مزایای کاهش چربی زنجبیل است.

کافئین و چای سبز

عصاره‌ی چای سبز می‌تواند بطور قابل توجهی چربی‌سوزی را افزایش دهد. عصاره‌ی چای سبز حاوی ترکیباتی است که بعنوان کاتچین شناخته می‌شوند. یکی از آنها به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، مسئول بخش عمده‌ای از اثرات چربی‌سوزی چای سبز است. کافئین از طریق اتصال به سلول‌های چربی و تسهیل جدا شدن چربی از آنها و در عین حال جلوگیری از ذخیره‌ی چربی بیشتر، چربی سوزی را افزایش می‌دهد. کافئین همچنین برای افزایش چربی‌سوزی، هم در هنگام استراحت و هم ورزش مفید است.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

کرفس یک چربی سوز فوق العاده!