کمردرد یکی از مشکلات شایع سلامتی است. اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد از هر ۱۰ نفر معمولا ۸ نفر از کمردرد رنج می‎برند. اگرچه داروها و درمان‌های مختلفی برای آن وجود دارد و توسط بهترین پزشکان تجویز می‎شود، اما استفاده از خوراکی‌ها، مکمل‎ها و مواد طبیعی علاوه بر اینکه درد را کاهش می‎دهد، اثرات جانبی داروهای شیمیایی را هم ندارد.

چند خوراکی مفید برای کمردرد کمردرد چند خوراکی مفید برای کمردرد

پوست درخت بید سفید (White willow bark): این ماده در بدن مثل آسپیرین عمل می‌کند و کمردرد و گردن دردهای مزمن و همچنین درد عضلات را برطرف می‌کند.

آناناس: این میوه حاوی ماده بروملین (Bromelain) است. این ماده یک داروی ضد التهاب طبیعی است. که برای التهاب عضلات، درد ناشی از آرتروز در گردن و کمر و همچنین گرفتگی عضلات بسیار مفید است. 

کلسیم و منیزیم: به تقویت استخون‌ها کمک می‌کنند. منیزیم باعث کاهش التهاب نیز می‎شود. با مصرف شیر و انواع لبنیات و سبزیجات برگدار و یا مصرف قرص‌های مکمل غذایی کلسیم و منیزیم می‎تواند استخوان‎ها و غضروف‌ها را تقویت کنید.

روغن ماهی: حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که التهاب را کاهش می‎دهد. مطالهات نشان داده روغن ماهی می‎تواند جایگزین بدون عوارض جانبی برای داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی باشد.

بابونه: نوشیدن یک فنجان چای بایونه می‎تواند کمر درد یا گردن درد شما را برطرف کند. علاوه بر تسکین درد این گیاه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‎کند.  

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

گردن درد و آرتروز ناشی از آن

فیزیوتراپی پارس