اطلاعات پزشکی می‌گوید صفحات رشد بدن تا ۱۸ سالگی باز هستند، بنابراین نوجوانان تا قبل از رسیدن به این سن می‌توانند با انجام بعضی تمرینات که روی رشد عضلات بدن کار می‌کند، به افزایش قدشان کمک کنند. در این مطلب چند تمرین مفید برای افزایش قد را معرفی کرده‎ایم. 

۱- طناب زدن 

ورزش‌هایی مثل بسکتبال یا طناب زدن که شامل پریدن هستند، جریان خون به استخوان‌های بلند موجود در بدن را افزایش می‌دهند و فشار اضافی بر آنها وارد می‌کند. در نتیجه، طولشان بیشتر می‌شود و حجم بیشتری پیدا می‌کنند.

۲- خم عمودی

پاها را با کمی فاصله در کنار هم قرار دهید و به سمت پایین خم شوید تا زمین را کف دستتان لمس کنید. البته دقت کنید که زانو خم نشود. در ابتدا که هنوز بدنتان نرم نیست احتمالا فقط نوک انگشتان به زمین می‎رسد. اما بعد از مدتی تمرین کردن کف دست به زمین می‎رسد. این تمرین، ستون فقرات را صاف و کشیده می‌کند و باعث رشد بیشتر آن می‌شود.

۳- کشش عمودی ایستاده

پاها را با کمی فاصله کنار هم قرار دهید. دستها را بالای سر به هم قلاب کنید و به سمت بالا بکشید. روی پنجه‎های پا بلند شوید و تمام بدن را به سمت بالا بکشید. می‎توانید در هر تمرین ۳۰ ثانیه بدن را در این حالت نگه دارید. 

میز کشش وارونه برای افزایش قد افزایش قد چند تمرین برای افزایش قد

۴- میز کشش وارونه

برای انجام این تمرین شما به یک میز کشش وارونه نیاز دارید. خودتان را بصورت وارونه از میز کشش وارونه آویزان کنید. این تمرین بطور شگفت انگیزی باعث افزایش قد می‌شود. زیرا قسمت بالا و پایین بدنتان، کشیده خواهند شد.

۵- کشش دو طرفه درازکش

روی زمین به پشت دراز بکشید. مثل تمرین قبل دستها به صورت کشیده بالای سر قرار می‎گیرد و به صورت همزمان دستها و پاها را خلاف جهت می‎کشید. بدن را ۲۰ ثانیه در این حالت نگه دارید. می‎توانید ۲ یا ۳ بار این تمرین را تکرار کنید.

۶- لگد زدن با پا

این تمرین، طول قسمت پایین بدن را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید این حرکت را با ایستادن روی زمین و لگد زدن با قسمت پایین پاها (بطور محکم) انجام دهید. این تمرین روی غضروف شما کار خواهد کرد. 

 

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

کافئین یک مکمل بدنسازی است!

نکات تغذیه‌ای مخصوص ورزشکاران