گاهی اوقات با وجود رعایت رژیم غذایی و ورزش اما در کاهش وزن موفق نیستیم و لاغر نمی‎شویم. در این مطلب شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم غذایی که مانع کاهش وزن شما خواهد شد، مطرح شده است. 

کاهش وزن کاهش وزن چند اشتباه رایج در کاهش وزن!

اثر پیاده روی را خنثی می‌کنید

بعضی از افراد پس از کمی پیاده روی خودشان را به صرف بستنی دعوت می‌کنندکه این کار باعث خنثی شدن ورزشی است که انجام داده‌اند. به طور کلی سعی نکنید کالری سوزانده شده از طریق پیاده روی را با شیرینی دادن به خود جبران کنید. طرح ۱۰۰۰۰ قدم (معادل ۸ کیلومتر پیاده روی) در روز را اجرا کنید و از مزایای بی‌شمارش بهره‌مند شوید.

از چربی‌های سالم صرف نظر می‌کنید 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می‌شوند این است که چربی را نادیده می‌گیرند. می‎توانید از آووکادو در سالاد و روغن بادام همراه با میوه‌ها استفاده شود. در حقیقت، اگر از چربی‌های سالم صرف نظر می‌کنیم، بیشتر مشتاق مصرف چربی‌هایی دیگر هستیم که ضعف بدنمان را جبران کنیم.

به اندازه کافی آب نمی‌نوشید!

مصرف آب آشامیدنی کافی یکی از کلیدهای کاهش وزن و داشتن زندگی سالم است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، بدن شما گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرد. مصرف آب هنگام پیاده روی بسیار مهم است، زیرا علاوه بر روان کردن مفاصل می‌تواند دمای بدن شما را که هنگام پیاده روی بالا رفته، کاهش دهد. 

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

۶ راه ساده برای کاهش‌وزن

آیا قهوه سبز به کاهش وزن کمک می‌کند؟