کار زیاد، استرس و گاهی اوقات تنبلی می‌تواند باعث گرفتگی گردن‌ شود. سفتی گردن به عنوان یکی از خطرات بالقوه محل کار در نظر گرفته می‌شود که نه تنها می‌تواند باعث درد شما شود بلکه ممکن است حرکت را برای شما بسیار مشکل کند.  اگر می‌خواهید از کشیدگی وگرفتگی گردن جلوگیری کنید، دست به کار شوید و در محل کارتان، یک برنامه تناسب اندام سالم را دنبال کنید.

گرفتگی گردن گرفتگی گردن چطور گرفتگی گردن را برطرف کنیم؟

اگر گردن دردتان بسیار آزار دهنده شده، انجام تمرینات مخصوص سفتی گردن مانند خم کردن گردن به چپ و راست، خم کردن گردن به عقب، چرخش گردن و حتی مقاومت رو به جلو (قرار دادن دست‌ها روی پیشانی و فشار دادن گردن به جلو) می‌تواند باعث شود که احساس بهتری داشته باشید. اما قبل از انجام حرکات ورزشی گردن با یک متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید زیرا هر حرکت اشتباه می‌تواند به گردن‎تان آسیب وارد کند. 

فیزیوتراپیست‎ها می‌گویند استفاده از کمپرس سرد و گرم برای تسکین درد گردن معجزه می‌کند. برای کاهش درد و سوزش گرفتگی گردن‌ از کمپرس گرم استفاده کنید و اگر متوجه هرگونه التهاب روی گردن‌تان شدید، می‌توانید برای تسکین از کمپرس سرد استفاده کنید. یک دوش آب گرم هم می‌تواند گردن منقبض و سفت شما را شل کند و باعث شود احساس بهتری داشته باشید. یک ماساژ خوب نیز به همان اندازه مؤثر است.

صفحه نمایش کامپیوترتان را در یک وضعیت راحت تنظیم کنید.  خیره شدن به کامپیوتر برای مدت زمان طولانی می‌تواند باعث گرفتگی گردن شما شود. تغییر نحوه خوابیدن یا عوض کردن بالش‌ نیز می‌تواند مؤثر واقع شود. اگر علاقه دارید که روی بالش اسفنجی و نرم بخوابید، شاید زمان آن باشد که بالش‌تان را با یک بالش سبک تعویض کنید. استفاده از بالش فیزیوتراپی هم توصیه می‎شود. 

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

فیزیوتراپی زانو

فیزیوتراپی در تهرانپارس

دکتر سید وحید قیری

فیزیوتراپی پارس