عرق کردن، یکی از روش‌های طبیعی بدن برای خنک نگه داشتن شما در آب‌ و هوای گرم است. اما گاهی این روند طبیعی برای برخی افراد مشکل‌ساز می‎شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که عرق کردن بیش از حد آزارتان می‎دهد و زندگی اجتماعی، مدرسه رفتن و شغل شما را تحت تاثیر قرار داده، این مطلب را بخوانید.

چطور از عرق کردن، جلوگیری کنیم؟ عرق چطور از عرق کردن، جلوگیری کنیم؟

کافئین

هر چقدر کافئین بیشتری بنوشید، تعریق بیشتر می‌شود. کافئین، این توانایی را دارد که سیستم عصبی مرکزی بدن را تحریک کند و درنهایت غدد تعریق شما را به فعالیت بیشتر و سریع‌تر وادار سازد. پس اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مصرف کافئین را کاهش دهید. از طرف دیگر، حرارت بالای خود نوشیدنی می‌تواند گرمای بدن را افزایش دهد و باعث تعریق شود.

ادویه‎های تند

ادویه‌های تند دقیقا مثل کافئین، انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز را فعال می‌کنند و باعث می‌شوند که بیشتر عرق کنید. اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد نوعی ماده شیمیایی خاص به‌نام کپسایسین در فلفل وجود دارد که می‌تواند باعث تعریق شما شود. کپسایسین می‌تواند نوعی از پایانه‌های عصبی را تحریک کند که فقط به گرمای خفیف (مثل حمام) واکنش نشان می‌دهند. در این وضعیت هم بدن احساس گرمای زیادی می‌کند و از تعریق به‌عنوان نوعی واکنش برای خنک کردن خودش استفاده می‌کند. علاوه بر این، این ماده شیمیایی می‌تواند طوری بدن را فریب بدهد که احساس کند با نوعی حادثه مواجه شده است. این حالت در نهایت، تعریق ناشی از استرس را افزایش می‌دهد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

ضد عرق طبیعی درست کنید

درمان‎های ساده برای عرق سوز شدن پوست