همه ما دوست داریم پر انرژی باشیم و بدون اینکه دچار خستگی شویم به تمام فعالیت‌های روزانه‌مان رسیدگی کنیم. هرچند با افزایش سن، انرژی بدن کاهش خواهد یافت اما راه‌‌هایی وجود دارد که بتوان روند این کاهش را کند کرد و انرژی حیاتی را در بدن ذخیره کرد.

چطور پر انرژی باشیم انرژی چطور در سال جدید پر انرژی‌تر باشیم!

مصرف غلات سبوس دار برای صبحانه

غلات کامل حتی بدون افزودن شکر هم حاوی انرژی بالایی هستند. اگر غلات سبوس دار را در وعده صبحانه میل کنید بدون اینکه مجبور به مصرف مواد قندی باشید انرژی مورد نیاز روزتان را تامین خواهید کرد.

نوشیدن آب کافی

برای حفظ انرژی بدن به نوشیدن آب توصیه می‌‎شود. اگر در روز بویژه در هوای گرم ۱۰ تا ۱۵ فنجان آب بنوشید، می‌ توانید آبی را که از دست می‌‌دهید به خوبی تامین کنید تا ایجاد احساس تشنگی صبر نکنید، چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعی کنید طبق عادت همیشه لیوان پر از آب روی میزتان باشد.

استراحت کافی

 استراحت کنید،‌ خود را آرام کنید، مدیتیشن کنید، در این صورت فرصت آن را پیدا می ‌کنید که از انرژی خود به درستی استفاده کنید. حفظ این تعادل نکته ‌ای مهم در بهبود کیفیت زندگی، حفظ ایمنی و تعادل جسمی و روانی بدن است. در شبانه روز حداقل ۷ ساعت بخوابید. چرت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بین روز را فراموش نکنید. به علاوه باید در روز دو نوبت ۱۰ دقیقه ‌ای حرکات کششی انجام دهید. این کار جریان خود را در بدن بهبود می ‌بخشد. تمام این اقدامات مدیریت ذخیره انرژی نامیده می‌‌شوند.

خوراکی‌های انرژی زا

موز، هندوانه، سیب زمینی و هویج خوراکی‎هایی هستند که می‌‌توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عین حال برخلاف فست فودها و تنقلات مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می ‌کنند که از جمله آنها فیبر و املاح معدنی و ویتامین‌هایی مثل ویتامین C، ویتامین A، اسید فولیک و پتاسیم است. این خوراکی‌ها انرژی را به سرعت شیرینی‌های قندی احیا می‌کنند.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

۵ خوراکی انرژی‌زا برای کاهش خستگی!