یکی از اساسی ترین روش ها برای کم کردن وزن این است که کالری بیشتری بسوزانید. سوزاندن ۴۰۰ کالری در یک ساعت، آرزویی دست یافتنی برای هر فرد سالم است. در این مطلب فعالیت‌هایی که می‎توانید انجام دهید تا ۴۰۰ کالری در ساعت بسوزانید را لیست کرده‎ایم.

کالری سوزی کالری چطور در یک ساعت 400 کالری بسوزانیم؟

پیاده روی

ساده‎ترین ورزشی است که همه می‎توانند انجام دهند و نیاز به وسیله و تجهیزاتی ندارد. تنها چیزهایی که احتیاج دارید، یک دست لباس راحت و یک جفت کفش مناسب برای پیاده‌روی است.   با توجه به وزن فرد، پیاده روی با میانگین سرعت ۷ کیلومتر در ساعت، ۴۰۰ کالری خواهد سوزاند. اگر وضعیت بدنی نسبتا خوبی دارید، می‌توانید در حین پیاده‌روی، با وزنه نیز تمرین کنید تا انرژی بیشتری مصرف کنید.

تمرینات اینتروال

برای یک تمرین اینتروال می‎توانید ۵ دقیقه آهسته بدوید، سپس ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید و شش بار این سیکل را تکرار کنید تا یک ساعت کامل شود. یا مثلا ۵ دقیقه شنا کنید، سپس ۵ دقیقه تمرینات کششی انجام دهید تا بدنتان سرد شود، و این چرخه را ۶ بار تکرار کنید. وقتی بدنتان قویتر شد، می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری شدت فعالیت را بالا ببرید و همان میزان انرژی را در زمان کمتری بسوزانید.

تنیس

تنیس ورزش بی‌هوازی جذابی است که شما می‎توانید به همراه یکی از دوستانتان از انجام آن در فضای باز لذت ببرید. تنیس دونفره ۴۰۰ کالری در ساعت برای افراد با حداقل وزن ۸۰ کیلوگرم خواهد سوزاند. حتی می‌توانید با تنیس تک نفره، ۴۰۰ کالری یا کمتر بسوزانید.

رقص

رقصیدن یکی از مفرح ترین فعالیتهای کالری سوز است که زحمتی برایتان ندارد و سرگرم کننده نیز هست. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و فضاهای اجتماعی کلاسهایی مانند زومبا، هیپ هاپ، و انواع کلاسهای رقص ورزشی را برگزار می کنند.  حتی می‌توانید در خانه با موسیقی مورد علاقه‌تان یک ساعت برقصید تا حداقل ۴۰۰ کالری بسوزانید.

تمرین مقاومتی

انجام یک ساعت تمرین مقاومتی بر روی عضلات بزرگ، نه تنها ۴۰۰ کالری می‌سوزاند، بلکه حتی وقتی استراحت می‎کنید نیز روند کالری سوزی شما حفظ خواهد شد.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

۷ ورزش برتر برای کاهش وزن

آهسته دویدن برای لاغری بهتر است یا دو سرعت؟