اگر شما هم از افرادی هستید که به سختی ورزش می‎کنید، به باشگاه می‎روید، تمرینات کاردیو انجام می‎دهید و عرق می‎ریزید اما وزن کم نمی‎کنید، حتما این مطلب را بخوانید. در این مطلب به شما می‎گوییم چه اشتباهاتی در طول تمرینات ورزشی انجام می‎دهید که به لاغری و تناسب اندام دلخواه‌تان نمی‎رسید. 

چرا تمرینات ورزشی‎تان باعث لاغری نمی‌شوند؟ لاغری چرا تمرینات ورزشی‎تان باعث لاغری نمی‌شوند؟

به تخمین کالری سوزی دستگاه‎ها اعتماد نکنید!

صفحه نمایش‌های دیجیتالی تردمیل و سایر دستگاه‎های بدنسازی که کالری سوزانده شده زیادی را نشان می‌دهند، اغلب ساختگی هستند. به طور مثال دستگاههای الپتیکال، کالری سوزانده شده را بطور متوسط حدود ۳۰٪ بیشتر برآورد می‌کنند.

تمرینات قدرتی بدنسازی را فراموش نکنید!

بیش از ۸۰ درصد زنان از تمرین قدرتی چشم پوشی می‌کنند. اگر شما یکی از آنها هستید، این ممکن است دلیل اصلی وزن کم نکردن‌تان باشد. تمرین قدرتی می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد، افرادی که تمرین هوازی را با تمرین مقاومتی همزمان انجام می‎دهند، نسبت به آنهایی که فقط کاردیو انجام می‌دهند، کمتر غذا می‌خورند، ۵۱۷ کالری کمتر در روز! تمرینات ترکیبی، هورمون‌های سیری را افزایش دهند، بنابراین شما برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد.

مراقب کم آبی بدنتان باشید!

سلولها بدون آب نمی‌توانند در طول ورزش بطور موثر فعالیت کنند. این بدان معناست که شما سریع تر خسته خواهید شد و تمرینتان، سخت‌تر از آنچه که هست بنظر می‌رسد.  کم آبی بدن، سطوح هورمون‌هایی از بدن که برای عضلات قوی ضروری هستند را کاهش می‌دهد.

باید به تمرینات ورزشی‎تان علاقه داشته باشید!

بجای انتخاب کردن ورزشی که احساس می‌کنید مجبورید انجام دهید، تمرینی را پیدا کنید که دوست دارید انجام دهید. یکی از فاکتورهای اصلی پایبندی به تمرین ورزشی، لذت بخش بودن آن برای فرد است.  فرض کنید در هر جلسه تمرین ۳۰۰ کالری می‌سوزانید، اما به حدی از آن ورزش بیزارید که یک جلسه در هفته را از دست می‌دهید. این کالری‌ها با هم جمع شده و در ماه، ۱۲۰۰ کالری می‌شوند.

به فرم قرار گرفتن بدن در هنگام تمرین توجه کنید!

هنگامیکه به جلو قوز می‌کنید، عضلات کمتری را بکار می‌گیرید و کالری کمتری می‌سوزانید. تمرکز کردن روی فرم تمرین بسیار مهم است، فرم قرار گیری خوب به شما امکان می‌دهد اکسیژن بیشتری دریافت کنید، بنابراین تمرین شما راحت‌تر بنظر خواهد آمد. 

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

لاغری با ۳ دقیقه ورزش در هفته

برای لاغری پیاده روی بهتر است یا باشگاه؟

لاغری و کاهش وزن با پله نوردی!