پیشگیری از سرطان سینه با ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته!

تحقیقات جدید نشان داده است که بین فعالیت بدنی و احتمال ابتلا به سرطان سینه بعد از سن یائسگی ارتباط زیادی وجود دارد.

در تحقیقاتی که روی ۴۰۰ زن که فعالیت بدنی کمی داشتند و در سن یائسگی بودند انجام شد، ثابت شد که اگر میانگین زمان انجام ورزش‌های هوازی در هفته دو برابر شود یعنی به ۳۰۰ دقیقه بجای ۱۵۰ دقیقه در هفته برسد، تاثیر قابل توجهی در کاهش مقدار چربی‌های بدن خواهد داشت.

در آزمایشات بالینی انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش بیشتر در مدت یک سال به کاهش چشمگیر میزان چربی کل بدن، به خصوص برای زنانی که اضافه وزن زیادی دارند منجر می‌شود. این نتایج از این جهت بسیار قابل توجه است که ارتباط زیادی بین چربی بدن و شانس ابتلا به سرطان سینه بعد از سن یائسگی وجود دارد.

ورزش و سرطان سینه سرطان سینه پیشگیری از سرطان سینه با 300 دقیقه ورزش در هفته! images 29

در این مطالعه از زنان با شاخص توده بدنی (BMI) بین ۲۲ تا ۴۰ خواسته شد که رژیم غذایی خود را تغییر ندهند. و فقط ورزشهای هوازی که ضربان قلب را به میزان ۶۵ تا ۷۵% افزایش می‌دهد انجام دهند. شرکت کنندگان به دو گروه با ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته و ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته تقسیم شدند. میزان کاهش چربی کلی بدن در گروهی که ۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش کرده بودند ۱ کیلوگرم بیشتر از گروه دیگر بود. همچنین کاهش چشمگیرتری در میزان چربی ناحیه شکم، BMI و دور کمر در گروهی که ۳۰۰ دقیقه ورزش کرده بودند وجود داشت.

نتایج حاصل از این مطالعات ثابت کرده است که ورزش اثر مهمی روی کاهش چربی کلی بدن و همچنین دیگر شاخص‌های چاقی مثل مقدار چربی شکم دارد. فعالیت بدنی، یک استراتژی غیرتهاجمی کم هزینه برای پیشگیری از بیماری‌هاست. بنابراین متخصصان زنان را تشویق می‌کنند که با انجام حداقل ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته از سرطان سینه بعد از یائسگی پیشگیری کنند.

منبع: www.medicalnewstoday.com