اطلاعات پزشکی جدید نشان می‎دهد شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، می‌توانید بر سلامت قلبتان و پیشگیری از بیماری قلبیکنترل داشته باشید. برترین پزشکان و متخصصان قلب می‌گویند سه چهارم از حملات قلبی قابل پیشگیری است حتی اگر دارای یک یا چند عامل خطر مانند کلسترول و فشار خون بالا و دیابت باشید. 

بیماری قلبی بیماری قلبی پیشگیری از بیماری قلبی

چاقی در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن پزشکی آمریکا به عنوان یک بیماری در نظر گرفته شد زیرا داشتن اضافه وزن ممکن است منجر به عواملی شود که به بروز بیما‌ری‌های قلبی کمک می‌کنند. بنابراین سعی کنید شاخص توده بدنی خود را در حد نرمال نگه دارید تا به سلامت قلب و عروق خود کمک کنید.  اضافه کردن فعالیت ورزشی روزانه به روال زندگی‌تان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. فراموش نکنید برای اینکه ورزش انجام داده باشید باید ضربان قلب بالا رود. 

برای پیشگیری از بیماری قلبی ترک سیگار، مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید. علم بارها ثابت کرده که سیگار، خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد و هرچه زودتر سیگار را ترک کنید، زودتر از مزایای سلامتی بهره‌مند می‌شوید. استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، حبوبات، ماهی و دارای مقدار کمی گوشت قرمز و فراوری شده و چربی‌های ترانس در پیشگیری از بیماریهای قلبی بسیار مفید است. اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد نشستن طولانی مدت، میزان مرگ و میر را افزایش می‌دهد. بنابراین با کاهش دادن زمانی که جلوی تلویزیون می‌نشینید، می‌توانید زمان ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و استراحت‌تان را افزایش دهید تمام این چیزها می‌توانند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کنند.

منبع: www.beytoote.com

مطالب مرتبط: 

آسپیرین برای پیشگیری از بیماری قلبی

خواص آب چغندر برای بیماری قلبی

پیشگیری از سکته قلبی