زمانی که فردی تحرک ندارد، سوخت و ساز بدنش به کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود. برای سوزاندن کالری لازم است بدن ما به‌طور دائم در تمام مدت ورزش، در وضعیت چربی سوزی باشد. اگر بخواهیم با پیاده روی چربی سوزی کنیم، باید ۳ یا ۴ روز در هفته، بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه با سرعتی بیشتر از پیاده روی معمولی راه برویم. 

پیاده روی و چربی سوزی چربی سوزی پیاده روی چگونه باعث چربی سوزی می‌شود؟

نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می‌شود، یک لیوان آب ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر ۵ دقیقه پیش از شروع حرکت نوشیده شود. پیاده‌روی به‌هنگام صبح مناسب است زیرا اگر شما بعد از پیاده روی به منزل برگردید، می‌توانید دوش بگیرید و این کار باعث افزایش چربی سوزی می‎شود. برای پیاده روی روزانه خود جای خاصی مانند یک پارک یا یک منطقه خاص را درنظر نگیرید، زیرا پس از مدتی، پیاده روی برایتان تکراری و کسل‌کننده خواهد شد و ممکن است آن را ترک کنید. بهتر است هر از گاهی مکان‌های متفاوت را انتخاب کنید. 

سعی کنید تند راه بروید زیرا پیاده روی تند برای تقویت قلب و کاهش خطر احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و در عین حال برای تقویت عضلات مؤثر است. علاوه بر این پیاده‌روی تند، باعث افزایش تعریق بدن می‎شود که از این طریق می‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند چربی سوزی بدن را سرعت بخشید. اگر شاغل هستید تلاش کنید مسیری را تا محل کار خود پیاده راه بروید، حتی می‌توانید ماشین خود را در جایی دورتر پارک کرده و تا اداره پیاده بروید. این امر به شادابی روحیه شما کمک می‌کند.

منبع: beytoote.com

مطالب مرتبط: 

لاغری و کاهش وزن با پله نوردی!

برای لاغری پیاده روی بهتر است یا باشگاه رفتن؟