با اینکه به نظر می‎رسد تنقلات برای سلامتی مضر باشند، اما اخیراً دانشمندان و متخصصین پزشکی کشف کرده‌اند که پاپ کورن سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است!  بنابراین اگر رژیم لاغری دارید و مراقب تغذیه‌تان هستید می‎توانید هنگام تماشای تلویزیون با خیال راحت از خوردن پاپ کورن‌تان لذت ببرید.

پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدان است آنتی اکسیدان پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان موجود در پاپ‌کورن، پلی فنول است. پلی فنول‌ها با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و در نتیجه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، آسیب‌های سلولی و سرطان و فرایند پیری، مفید است. پاپ کورن همچنین دارای آنتی اکسیدان دیگری بنام فرولیک اسید است که در غذاهایی همچون برنج، جو، لوبیا و دیگر دانه‌های کامل یافت می‌شود. پوست ذرت بوداده، سرشار از آنتی اکسیدان است. منظور از پوست، همان‌هایی است که معمولاً بین دندان‌هایمان گیر می‌کند و جویدنشان هم سخت است! پاپ کورن حاوی مقدار زیادی فیبر است. فیبر برای دستگاه گوارش شما خیلی مفید است. مصرف مقدار مناسبی فیبر، می‌تواند کلسترول شما را تحت کنترل در بیاورد و قند خونتان را تنظیم کند. می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و بدنتان را به سمت تناسب اندام سوق دهد.

پاپ کورن حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پاپ کورن در واقع تمام فواید غلات سبوس‌دار را دارد. در مقایسه با میان وعده‌های دیگر که پر از پنیر و چربی‌ هستند، می‌توان آن را بدون افزودنی‌های دیگر خورد، در نهایت کالری کمتری خواهد داشت. اما اگر پاپ کورنی بخورید که در کره غلطانده و از طعم دهنده‌های مصنوعی در آن استفاده شده است، شاید این مزایایی که از آن صحبت می‌کنیم را دریافت نکنید.

منبع: fitnessmagazine.ir   

مطالب مرتبط: 

ذرت بو داده (پاپ کورن) میان وعده‌ای سالم