کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می‌تواند باعث تشدید مشکلات جدی روانی مانند افسردگی و اضطراب شده که بسیار هم رایج است. حتی افرادی که فوق العاده سالم غذا می‌خورند نیز می‌توانند کمبود ویتامین و مواد معدنی داشته باشند. اینجاست که استفاده از مکمل‌‌ها توصیه می‎شود که البته شما باید همیشه اول با یک پزشک مشورت کنید.

ویتامین‌هایی برای درمان افسردگی و اضطراب افسردگی ویتامین‌هایی برای درمان افسردگی و اضطراب                     1

منیزیم

برای کمک به مشکلات خواب و آرام شدن عضلات، منیزیم را شب‌ها مصرف کنید. اما حتی اگر مشکل خواب نداشته باشید، باز هم این احتمال وجود دارد که دچار کمبود منیزیم باشید (۸۰ درصد از ما کمبود منیزیم داریم) و این نگران کننده است، زیرا منیزیم به کنترل صدها واکنش شیمیایی در بدن کمک می‌کند (از جمله کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی). بهتر است منیزیم را همراه با کلسیم مصرف کنید.

ویتامین D

برخی برآوردها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از جمعیت دچار کمبود ویتامین D هستند. ویتامین D یک ماده مغذی کلیدی برای سیستم‌های ایمنی و عصبی است، و سطوح پایین آن با افسردگی مرتبط دانسته شده است. برای برخی افراد، کمی نور خورشید بیشتر می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، اما افرادی با کمبودهای جدی، حتما باید مکمل مصرف کنند. 

ویتامین B12 و فولات

بهتر است یک مکمل که حاوی هر دوی آنهاست را مصرف کنید زیرا عملکرد ترکیبی از این دو، بیشتر از عملکرد مورد انتظار از هر کدام به تنهایی است. فولات برای سنتز انتقال دهنده‌های عصبی ما ضروری است، مواد شیمیایی که ارتباط بین سلول‌های عصبی را تسهیل می‌کنند و به تنظیم چیزهایی مانند خلق و خو و خواب کمک می‌کنند. تعداد قابل توجهی از بیماران مبتلا به افسردگی دارای کمبود فولات هستند. ویتامین B12 برای تولید و حفظ انتقال دهنده‌های عصبی ضروری است. کمبود این ویتامین با علائمی مانند افسردگی، کم خونی و خستگی آشکار می‌شود، و همچنین می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی عروقی و عصبی شود. 

 امگا ۳

ما نمی‌توانیم این اسیدهای چرب ضروری را بسازیم و آنها باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌های غذایی دریافت شوند. به دنبال مکملی باشید که شامل EPA و DHA باشد، چرا که علاوه بر مزایای دیگر، به کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می‌کنند، نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می‌کنند.روغن ماهی می‌تواند بعنوان یک رقیق کننده خون عمل کرده و با داروهای تجویزی تداخل پیدا کند، بنابراین حتما با پزشکتان مشورت کنید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

تاثیر تغذیه بر افسردگی

کم هزینه ترین راه برای جلوگیری از افسردگی