اغلب ویتامین‌ها و مواد غذایی عملکرد مشخصی در بدن دارد و در صورت مصرف در زمان و شرایط درست بهتر عمل می‌کند. مصرف تمامی مکمل ها باهم توصیه نمی‌شود. بنابراین بهتر است نحوه عملکرد و زمان مناسب برای مصرف هر مکمل غذایی را بدانید تا بهترین نتیجه را برای سلامتی بدنتان بگیرید. 

هر ویتامینی را چه ساعتی از روز بخوریم؟ ویتامین هر ویتامینی را چه ساعتی از روز بخوریم؟

این و‌یتامین‎ها را صبح مصرف کنید:

آهن، ویتامین C، ویتا‌مین B1، ویتا‌مین B12 و کوآنزیم Q10. این و‌یتا‌مین‌‌ها تاثیر قوی روی بدن می گذارد پس مصرف آن هنگام صبح انرژی مورد نیاز بدن را در کل روز تأمین می‌کند. و‌یتامین C به جذب آهن کمک می‌کند ، بنابراین توصیه می‌شود آن دو را باهم مصرف کنید یا این‌که غذایی مغذی با یکی از قرص‌ها مصرف کنید.

این و‌یتامین‎ها را عصر مصرف کنید:

منیزیم و کلسیم را بهتر است عصر مصرف کنید زیرا بدن از این دو ماده معدنی هنگام استراحت استفاده می کند. این مواد همچنین بدنتان را آرام و از بروز برخی اختلالات خواب پیشگیری می کند. منیزیم برای فعالیت سالم عضلانی و اغلب عملکردهای بدنی مورد نیاز است و کلسیم برای تقویت استخوان‌ها و بسیاری از فعالیت‌های بدن ضروری است. آهن و کلسیم را همزمان مصرف نکنید زیرا هیچ یک به‌درستی در بدن جذب نمی‌شود. برای به دست آوردن خاصیت آن‌ها فاصله حدود ۴ ساعت بین مصرف هرکدام لازم است.

این و‌‌یتامین‌ها را همراه با غذا مصرف کنید:

ویتا‌مین D، و‌یتا‌مین E، و‌‌یتامین A، و‌یتامین K، لیکوپن و لوتئین. همه این‌ها و‌‌‌یتامین‌های قابل‌حل در چربی است و باید نزدیک یا همزمان با غذاهای چرب مصرف شود تا به‌درستی در بدن جذب شود. درباره غذایی که باید هنگام مصرف این قرص‌ها بخورید، با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید مصرف مقدار زیاد و‌یتامین E می‌تواند توانایی بدن را برای استفاده از ویتا‌مین K کاهش دهد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

خوراکی‎های سرشار از کلسیم و و‌یتامین D