وقتی صحبت از کاهش وزن و تناسب اندام به میان می‎‌آید هیچ شکی نیست که باید غذای خود را کنترل کنید. به مقدار و کالری خوراکی‎ها توجه کنید و کالری دریافتی روزانه را کاهش دهید تا لاغر شوید. اما در مورد ورزش چطور؟ آیا واقعا ورزش کردن می‎تواند به لاغری کمک کند؟

کاهش وزن و ورزش کاهش وزن ورزش کمکی به کاهش وزن نمی‌کند!                1

اطلاعات پزشکی حاصل از تحقیقات متعدد دانشمندان در سال‌های اخیر نشان می‎دهد، ورزش کردن برای سلامت جسمی و سلامت روحی و روانی بسیار اهمیت دارد. از بیماری‎های جسمی مثل سرطان گرفته تا بیماری‎های روحی مثل افسردگی با ورزش کردن قابل پیشگیری و درمان هستند. اما در مورد کاهش وزن به نظر نمی‎رسد ورزش بتواند تاثیر چشمگیری در کاهش سایز و لاغر شدن شما داشته باشد. تحقیقات علمی نشان داده است ورزش کردن فقط به اندازه ۵ تا ۱۰ درصد می‎تواند برای لاغری موثر باشد. در نتیجه بیشتر افراد ترجیح می‎دهند روی رژیم تمرکز کنند تا زودتر نتیجه بگیرند.

درست است که ورزش کردن باعث می‎شود کالری بسوزانیم اما میزان کالری که مصرف می‎شود به اندازه‌ای است که در اولین وعده غذایی بعد از ورزش جبران می‎شود. علاوه بر این، ورزش باعث افزایش اشتها می‎شود. بنابراین بعد از ورزش تمایل به خوردن بیشتر می‌شود. به خصوص در مورد ورزش‌های سخت و شدید این موضوع بیشتر صادق است. محققان می‎گویند افرادی که موفق شده‎اند وزنشان را کاهش دهند و برای سالها آن را حفظ کنند، ورزش ملایم مثل پیاده‌روی انجام داده‎اند. پیاده‌روی هم به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و هم آنقدر شدید نیست تا ولع خوردن را افزایش دهد.

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

۶ راه ساده برای کاهش وزن

هورمون کاهش اشتها کشف شد!

آیا ترک سیگار منجر به افزایش وزن می‎شود؟