شاید فکر کنید ورزش کردن با معده خالی باعث سوزاندن کالری‎های اضافی و چربی سوزی بیشتر و در نتیجه کاهش وزن می‎شود. اما در حقیقت این کار فقط به بدنتان آسیب می‎زند و کمکی به لاغری‌تان نخواهد کرد. استفاده از میان‌وعده مناسب قبل از شروع ور‌زش، سوخت لازم را برای فعالیت‌های بدنی فراهم می‌کند و احساس نشاط در حین و‌رزش کردن به شما می‌دهد. 

ورزش کردن با معده خالی لاغرتان نمی‌کند! ورزش ورزش کردن با معده خالی لاغرتان نمی‌کند!          2

در گذشته از و‌رزش کردن با شکم خالی به عنوان روشی برای کاهش وزن استفاده می شده که در آن بدن از منابع عضلات و چربی برای تأمین سوخت خود استفاده می کند. این روش به صورت بالقوه می تواند باعث کاهش وزن عضلات شود و میزان حجم عضله ی کمتر یعنی نیاز به کالری کمتر. در نتیجه با این روش فقط بافت عضلات خود را از دست می‎دهید. ورزش کردن با معده خالی مثل این است که کسی بخواهد بدون بنزین با اتومبیل سفر کند. کارشناسان توصیه می‎کنند قبل از شروع تمرین و‌رزشی حتما یک میان وعده سالم و سبک میل کنید تا سوخت لازم را برای فعالیت‌های بدنی فراهم کند و احساس شما را در حین و‌رزش کردن بهتر سازد. اگر قرار است که صبح و‌رزش کنید، حتما یک میان‌وعده کوچک قبل از آن بخورید تا انرژی مورد نیاز بدن برای ورزش کردن را به شما برساند. و‌رزش کردن با نعده خالی باعث می‎شود خسته و بی انرژی شوید و از پس تمرینات قدرتی برنیایید. بهترین میان وعده‎ها برای قبل از تمرینات و‎رزشی از گروه کربوهیدارت‌ها و پروتئین‌ها هستند. برای مثال یک سیب و کره بادام‌زمینی، ماست یونانی همراه با انواع توت‌ها، عسل با شکلات انرژی‌زا، می‎توانند انرژی لازم را برای بدن در طول تمرین ور‌زشی تامین کنند. 

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

یک حرکت ورز‌شی برای چربی سوزی بیشتر

ورزش کردن در ماه رمضان