اگر از افراد لاغری هستید که هر قدر هم بیشتر غذا می‎خورید وزنتان اضافه نمی‎شود و چاق نمی‎شوید. بهتر است ورزش را امتحان کنید. راز افزایش وزن شما در ورزش نهفته است. ورزش نه تنها با افزایش حجم عضلانی کمک کند وزن‌تان را افزایش دهید، بلکه اشتهای شما را هم باز می‌کند و باعث می‎شود بیشتر غذا بخورید. 

با ورزش می‌توانید وزن خود را افزایش دهید ورزش با ورزش می‌توانید وزن خود را افزایش دهید

برای افزایش وزن با وزنه تمرین کنید. وزنه ها با ایجاد فشار روی عضلات باعث تحریک حداکثر میزان تعداد فیبرهای عضلانی می شود که این امر منجر به گسترش و بزرگ شدن اندازه‌ی عضلات می‌شود. برای رژیم‌های کاهش وزن و در مورد افرادی که به دنبال لاغری هستند، بیشتر تمرینات هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی که باعث سوزاندن کالری و چربی سوزی می‎شوند را توصیه می‌کنند. در حالی که برای افرادی که می‌خواهند چاق شوند و وزن اضافه کنند، تمرینات بی هوازی توصیه می‎شود. تمرینات بی‌هوازی با استفاده از عضلات و با شدت زیاد در مدت زمان کوتاه انجام می‌شود. وزنه زدن یک ورزش بی‌هوازی است.  اگر رژیم غذایی برنامه ریزی شده برای افزایش وزن نداشته باشید، ورزش به تنهایی به جای ساختن عضلات و افزایش وزن، فقط  باعث سوزاندن کالری بدن می شود. باید میزان کالری که شما دریافت می کنید بیشتر از مقداری باشد که برای فعالیت هایتان مصرف می کنید. با کمک یک متخصص تغذیه، می‌توانید  اطلاعاتی در مورد میزان کالری مورد نیاز برای افزایش وزن‌تان را بدست آورید. برترین پزشکان و متخصصان تغذیه می‌گویند برای افزایش وزن بهتر است غیر از ۳ وعده غذایی اصلی، سه میان وعده هم داشته باشید. در این میان وعده ها برای افزایش وزن باید کربوهیدرات‌ها مانند ماکارونی، برنج و سیب زمینی مصرف کنید. و برای رشد عضله پروتئین‌ها مانند تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و مرغ را مصرف کنید.

منبع: www.beytoote.com

مطالب مرتبط:

غذاهای سرشار از آهن

جوانی با رژیم مدیترانه‌ای

آجیل‌ها باعث طول عمر شما می‎شوند