ورزش، بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های قلبی

متخصصان قلب و عروق بر این عقیده‌اند که تنها روشی که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، بدن شما را در مقابل سکته‌های قلبی تقویت کند، انتخاب یک برنامه ورزشی مداوم، منظم و اصولی است.

۱- ورزش‌های بی‌هوازی همچون بدنسازی برخلاف نظر عامه، برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی مناسب نیست و در بسیاری از اوقات خطرناک نیز هست، چرا که در بازه زمانی کوتاه فشار سنگینی را به قلب وارد می‌کند. 

۲- بهترین فعالیت‌های ورزشی دوستدار قلب عبارتند از شنا، دوچرخه سواری، اسکیت، پیاده‌روی و ایروبیک. پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌ها در هوای آزاد است که می‌توانید آهنگ و مدت آن را بر حسب وضع و حال خود انتخاب کنید. پیاده‌روی را می‌توان در تمام فصول سال ادامه داد. مکان پیاده‌روی بهتر است در زمین‌های ناهموار نباشد، پیاده‌روی را نباید با کوهنوردی اشتباه کرد.

ورزش، بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های قلبی بیماری‌های قلبی ورزش، بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های قلبی download 15

۳- بهترین زمان ورزش صبح‌ها آن هم در یک محیط پر اکسیژن مثل پارک است. از ورزش در منزل یا خیابان‌های شلوغ پرهیز کنید.

۴- همیشه قبل از شروع ورزش، خود را گرم کنید و میزان ضربان قلب را به آهستگی بالا ببرید.

۵- ۳ تا ۵ مرتبه در هفته و حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه، بهترین حالت برنامه‌ریزی برای ورزش است.

۶- با شکم خالی ورزش نکنید. بهتر است یک ساعت قبل از ورزش یک غذای ساده حاوی کربوهیدرات میل کنید تا انرژی لازم را برای ورزش داشته باشید.  

منبع: مجله پیام سلامتی 

مطالب مرتبط:

با ورزش صحیح کالری بیشتری بسوزانید.