بیشتر خانم‎ها فکر می‎کنند در مدت قاعدگی نباید ورزش کنند، اما در واقع ممکن است ورزش در این دوره، برای شما مفید هم باشد! ورزش کردن می‎تواند گردش خون را افزایش دهد، نفخ را کم کند، و حتی به کاهش دردهای شکم در دوره قاعدگی کمک کند.

راز ورزش کردن در طول این دوره، این است که بتدریج شروع کنید و ابتدا با حرکات کششی خودتان را گرم کنید.  از بلند کردن وزنه‌های سنگین، و خسته کردن بیش از حد خودتان خودداری کنید. با انجام تمرینات سبک، علائم قاعدگی به حداقل خواهند رسید. در این مطلب به چند ورزش مناسب برای این دوران اشاره کرده‎ایم. 

ورزش دوران قاعدگی قاعدگی ورزش‌های بی‌خطر برای زمان قاعدگی

پلانک

پلانک یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است که در آن باید یک وضعیت سخت را برای مدت زمانی حفظ کرد. پلانک به دو صورت انجام می‌شود، روش معمولی و مرسوم همان حالت شنای سوئدی است و روش سخت‌تر آن که پلانک طرفی است که روی یک دست و یک پا انجام می‌شود.

دراز نشست

ممکن است فکر کنید که انجام دراز نشست زیان بار خواهد بود، اما در واقع به تسکین دردی که بخاطر گرفتگی عضلات شکمتان احساس می‌کنید، کمک می‌کنند! انجام تمرینات شکم در زمان عادت ماهانه، یک راه عالی برای شل کردن عضلات شکم است. 

ایروبیک

ایروبیک، یک تمرین عالی در زمان عادت ماهانه است، زیرا در حین انجام آن به شما خوش می‌گذرد و روحیه بهتری پیدا می‎کنید و حسابی عرق می‎کنید و چربی می‎سوزانید! انجام ایروبیک حتی برای نیم ساعت، کمک می‎کند تمرین ورزشی معمول‌تان را کاهش ندهید و قطعا احساس می‌کنید که با این تمرین کم شدت، سطح انرژی‌تان افزایش یافته است.

ورزش در خانه

شاید در زمان قاعدگی بیرون رفتن برای پیاده روی و دویدن یا رفتن به باشگاه برایتان سخت باشد. بنابراین اگر چند ویدیوی ورزش در خانه تهیه کنید، می‎توانید هر زمان و هر چقدر که تمایل داشتید، ورزش کنید.

پیاده روی

یک پیاده روی سریع در پارک یا خیابان اطراف خانه، شما را شاداب و سرزنده کرده، و ذهنتان را آرام خواهد کرد. مناسب ترین ورزش در زمان قاعدگی، کاردیو با شدت کم است. دلیلش این است که این نوع تمرین، عضلات شما را حرکت داده و ضربان قلبتان را هم افزایش می‌دهد.

دویدن

دویدن، یک تمرین عالی برای افزایش گردش خون و افزایش سوخت و ساز بدنتان در این دوره است. همچنین، یک راه عالی برای افزایش سطح انرژی شماست. اگر احساس بی قراری و نفخ می‌کنید، همیشه ایده خوبی است که یک دوی تفریحی آرام انجام دهید. اما بسیار مهم است که به یاد داشته باشید بیشتر از توانایی‌تان به خود فشار نیاورید و همیشه قبل از دویدن، مقدار زیادی آب بنوشید.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط: 

پیشگیری و درمان سندرم پیش از قاعدگی

نکات بهداشتی و تغذیه ای در زمان قاعدگی