ورزش یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش فشار خون است. انجام تمرینات بدنی اثربخشی داروهای فشار خون را بیشتر می‌کند. برای این کار نیازی نیست که ورزشکار حرفه‌ای باشید. فعالیت‌هایی را پیدا کنید که از آنها لذت می‌برید و این فعالیت‌ها را ۳۰ دقیقه در روز انجام دهید.

با ورزش، فشار خون را پایین بیاورید ورزش با ورزش، فشار خون را پایین بیاورید

اگر وقت ندارید نیازی نیست حتما به باشگاه بروید. رقص، یوگا، پیاده روی، باغبانی یا هر فعالیتی که ضربان قلب را کمی بالاتر ببرد، کافی است. این کار را به یک عادت تبدیل کنید. البته حتما پزشک خود را در جریان بگذارید. تا مطمئن شوید این فعالیت بدنی برایتان مفید و بی ضرر باشد. و همچنین اطلاعات پزشکی مورد نیاز را در صورت لزوم در اختیارتان قرار دهد. ورزش‌های هوازی مثل ایروبیک برای کاهش فشار خون بسیار مناسب است. شنا کردن هم یکی از این فعالیت‌های بدنی بسیار مفید است. 

اما چقدر ورزش کافی است؟ نیاز به تمرینات شدید نیست. یک پیاده روی معمولی ۳۰ دقیقه در روز و ۵ بار در هفته کافی است. همین مقدار می‌تواند کمک کند داروها بهتراثر کنند یا حتی باعث بهبودی و قطع مصرف دارو شود. به مرور تمرینات را شدیدتر کنید تا روند کاهش فشار خون را حفظ کنید. اگر  به خاطر مشغله روزانه وقت کافی ندارید می‌توانید ۳۰ دقیقه را به ۳ تا ۱۰ دقیقه تقسیم کنید و در همان مکانی که هستید مثلا ۱۰ دقیقه در جا بدوید. برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا بسیار مهم است که قبل از تمرینات بدن را گرم کنند و بعد از اتمام آن هم بدن را خنک کنند تا ضربان قلب به آرامی زیاد شود و بعد دوباره به حالت عادی برگردد. ۱۰ دقیقه پیاده روی در جا یا روی تردمیل برای گرم کردن بدن کافی است.

 منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

توصیه‌هایی برای درمان فشار خون

نکاتی در مورد فشارخون عادی و طبیعی