کم هزینه ترین راه برای جلوگیری از افسردگی

محققان معتقدند خوردن سبزیجات یک روش راحت و کم هزینه برای کاهش خطر ابتلا به افسردگی و پایین آوردن آمار مبتلایان به این اختلال است. در واقع مصرف سبزیجات مانند مهار کننده‌های مونو آمین اکسیداز عمل کرده و از بروز علائم افسردگی پیشگیری می‌کنند.

سبزی برای درمان افسردگی افسردگی کم هزینه ترین راه برای جلوگیری از افسردگی                                            1

خلق پایین، بی‌علاقگی و کاهش انگیزه برای انجام فعالیت‌های روزانه، خستگی، غمگین بودن، کاهش وزن و کاهش اشتها از جمله علائم مهم در تشخیص افسردگی اساسی محسوب می‌شود که مطابق با آمارهای انجام گرفته با شمار روز افزون مبتلایان به این اختلال مواجه شده‌ایم. اطلاعات پزشکی حاصل از پژوهش‌ها نشان می‌دهد سبزیجات بهترین مکمل برای افزایش کارایی مغز در برابر عوامل بالا برنده خطر ابتلا به افسردگی محسوب می‌شوند. در این مطالعه که ۵۰۰۰ نفر داوطلب در آن شرکت داشتند، محققان مشاهده کردند افرادی که روزانه ورزش می‌کنند ۲۵ درصد کمتر افسرده می‌شوند. اما  میزان کاهش ابتلا به افسردگی در افرادی که بیشتر سبزیجات مصرف می‌کنند تا ۶۲ درصد هم بوده است که نشان دهنده قدرت سبزیجات در محافظت از بدن در برابر افسردگی است.

پژوهش‌ها نشان می‎دهد خوراکی‌هایی مانند سیب، انواع توت، انگور، پیاز، چای سبز و ادویه‌هایی نظیر دارچین، گل میخک، آویشن و جو دو سر نیز قابلیت مهار آنزیم مونوآمین اکسیداز را دارند و ضد افسردگی هستند. همچنین مصرف گوجه فرنگی و سبزیجات برگ دار تیره و حتی استشمام عطر سبزیجاتی مانند ریحان، مرزه و ترخون نیز ترشح مواد شیمیایی ضد افسردگی را در مغز بالا برده و بر وضعیت خلقی افراد بویژه سالمندان تأثیر می‌گذارد.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

نوشیدن قهوه برای درمان افسردگی

توسط | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴|تغذیه سالم و رژیم درمانی|۰ نظر

درباره نویسنده :

ارسال نظر