سلامت موهای شما با آنچه می‌خورید ارتباط مستقیم دارد. تغذیه‌ی سالم بسیار بر سلامت موی شما تأثیر گذار است. ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز باید به موهای شما برسد تا زیباتر و براق‌تر جلوه کند. ولی آن گونه نیست که درست از آغاز استفاده از ویتامین‌ها اثر آن ها را مشاهده کنید بلکه برای به نتیجه رسیدن لازم است ۲ تا ۳ ماه ادامه دهید. ویتامین‌هایی از قبیل B6، فولیک اسید، منیزیم، سولفور‌زینک و کراتین از نوع بتا، باید از راه تغذیه و یا قرص کمکی به بدن رسانده شوند تا سلامت موها حفظ شود.

نکاتی در مورد سلامت موها سلامت نکاتی در مورد سلامت موها     3

مراقبت از موهای چرب

اگر صبح سر خود را بشویید و بعد از ظهر موهایتان کثیف باشد، مثل این که روزهاست سرتان را نشسته‌اید، موهای شما چرب است. موی چرب یعنی پوست سر چرب. مو و پوست سر خود را هر چقدر که لازم است بشویید حتی اگر ۲ بار در روز باشد. در هنگام شستشو بگذارید حداکثر ۵ دقیقه شامپو روی سرتان بماند، بعد آب کشی کنید و نرم کننده را فقط به ساقه مو بزنید. با آرایشگر خود درباره محصولات مناسب موهای چرب مشورت کنید و تا حد ممکن از محصولات براق کننده مو استفاده نکنید، این مواد چربی بیشتری به موهای چرب شما می‌دهند. هر هشت هفته درمیان نوک موهای آسیب دیده‌ی خود را کوتاه نمایید و ظاهری زیباتر و نرم‌تر به موهای خود بدهید تا سلامت آن‌ها حفظ شود.

شانه یا برس مناسب برای سلامت موها

شانه پهن بهترین وسیله است که موها را از یکدیگر جدا کند و گره‌ها را باز کند. شانه کردن باعث سلامت موها شده و آن‌ها را براق‌تر می‌کند، بهتر است از یک شانه با شیار‌های طبیعی استفاده کنید و هیچ‌گاه موهای مرطوب را شانه نزنید زیرا در این حالت ساقه مو ضعیف تر و آسیب پذدیر‌تر است. هنگام شانه زدن، سر خود را به پایین خم کنید و از پشت گردن موها را به سمت صورت شانه بزنید. برس‌های گرد بزرگ بهترین وسیله برای شانه کردن موهای بلند است. این شانه‌ها موها را خوش حالت و نرم می‌کنند، همچنین این شانه ها دارای منافذی هستند که جریان هوای داخل آن‌ها باعث می‌شوند موها زودتر خشک و بهتر شانه شوند.

منبع: مجله پیام سلامتی

مطالب مرتبط:

سشوار بلای جان سلامت موهای شما

خواص عصاره گردو برای موی سر

آیا رنگ مو به موها آسیب می‌زند؟