در روزهای سرد پاییز و زمستان که بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار شایع هستند (پیشنهاد می‎کنیم برای بدست آوردن اطلاعات پزشکی بیشتر درباره پیشگیری از این بیماری‎ها مطلب آنفولانزا را مطالعه کنید.). بهترین پزشکان توصیه می‎کنند با تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به این بیماری‎ها پیشگیری کنید. بهترین راه برای پیشگیری از بیماری خوردن خوراکی‎های حاوی ویتامین‎ و آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر ویروس‎ها محافظت می‎کند. در این مطلب به چند میوه مفید در این مورد اشاره شده است.

سرماخوردگی سرماخوردگی میوه‎های ضد سرماخوردگی

گریپ فروت: این میوه سرشار از ویتامین C است. همچنین مقادیر زیادی لیمونوئید (limonoids) دارد که برای کاهش کلسترول مفید است. نوع سرخ این میوه حاوی لیکوپن است که ضد سرطان است. 

سیب: یکی از بهترین مواد غذایی در رژیم روزانه است که حاوی آنتی اکسیدان فراوان است. یک عدد سیب متوسط آنتی اکسیدانی دارد که معادل ۱۵۰۰ میلی‎گرم ویتامین C اثر دارد. این میوه همچنین حاوی فلانوئید است که برای پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان مفید است. 

گوجه فرنگی: سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‎کند. همچنین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان لیکوپن است. 

پرتقال: در میان مرکبات بیشترین مقدار ویتامین C را دارد. با خوردن یک عدد پرتقال متوسط می‌توان ۵۴ میلی‌گرم ویتامین C را دریافت کرد. بنابراین برای پیشگیری یا در هنگام ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. 

لیمو: این میوه بعد از پرتقال بیشترین ویتامین C را در بین مرکبات دارد. در هنگام سرما خوردگی نوشیدن مخلوط آب لیمو و پرتقال برای بهبود بیماری بسیار مفید است.

نارنگی: نارنگی هم از مرکبات سرشار از ویتامین C است. بنابراین یک میوه عالی برای پیشگیری از سرما خوردگی است. همچنین بتاکاروتن آن باعث خاصیت ضد سرطانی آن می‎شود. این میوه حاوی پتاسیم زیاد است که برای بیماران فشار خونی مفید است. 

منبع: abcnews.go.com  و  www.takepart.com

مطالب مرتبط: 

درمان سرماخوردگی کودکان

سرماخوردگی در بارداری

کم‌خوابی باعث سرماخوردگی می‎شود

ویروس کرونا چیست؟
درمان خانگی آنفولانزا