در یک مقایسه جالب کارشناسان تغذیه میزان ورزش مورد نیاز برای چربی سوزی بدن را متناسب با ورزش های المپیکی به افراد نشان داده اند. خوردن خوراکی در گام اول کار آسانی است اما هنگامی که اضافه وزن، چاقی و انواع بیماری های مزمن به وجود می آید آب کردن حتی یک گرم از آنها کار سخت و دشواری است.

میزان چربی سوزی ورزش‌های المپیکی! چربی سوزی میزان چربی سوزی ورزش‌های المپیکی!

بسیاری از کالری هایی که به صورت ناخواسته جذب بدن می شوند برای آب شدن نیاز به فعالیت بدنی شدید دارند. محققان همزمان با بازی های المپیک پوسترهایی در خصوص ارتباط بین حجم کالری خوراکی ها و گرایش های ورزشی ورزشکاران منتشر کرده اند. کارشناسان میزان کالری که در هر مسابقه ورزشی توسط بدن ورزشکار می سوزد را اندازه گیری کرده اند و این نتایج در مجله آمریکایی “College of Sports Medicine” به چاپ رسیده است. کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت و تناسب اندام به میزان کالری مواد غذایی که در طول روز می خورند توجه کافی داشته باشند و متناسب با آن به انجام ورزش و فعالیت بدنی بپردازند.

اکثر مردم نوشیدن ۱ الی ۲ فنجان قهوه در روز را برای احساس تازگی، لذت بردن از طعم و رفع خستگی بسیار مطلوب می دانند، اما در هر ۲ فنجان قهوه حدود ۳۶۰ کالری انرژی وجود دارد و براساس تخمین کارشناسان حدود ۳۰ دقیقه مسابقه رزمی جودو در سطح مسابقات المپیک برای سوزاندن کالری دو فنجان قهوه معمولی نیاز است. خوردن تنها ۴ عدد بیسکوئیت شکلاتی کافی است تا به ۳۰ دقیقه شنا در سطح مسابقات المپیک برای سوزاندن کالری آن نیاز داشته باشید. یک برش از کیک شکلاتی حدود ۳۵۰ کالری انرژی دارد که ورزشکاران رشته های واترپلو و چوگان حدود ۳۰ دقیقه بازی فشرده انجام می دهند تا این میزان کالری را بسوزانند. تنها نوشیدن یک میلک شیک خوشمزه حدود ۳۵۰ کالری انرژی وارد بدن می کند که برای چربی سوزی آن آن بیش از ۳۰ دقیقه انجام شدید بازی فوتبال مورد نیاز است.

یک همبرگر به همراه سیب زمینی سرخ کرده در حدود ۴۸۰ کالری انرژی دارد که یک فرد بالغ با وزن حدود ۷۰ کیلو گرم نیاز به انجام بیش از ۳۰ دقیقه دو در مسابقات المپیک و یا انجام ورزش بوکس و یا قایقرانی برای چربی سوزی آن دارد. یک چیز برگر دوبل که خوراکی مورد علاقه طرفداران فست فود در جهان است حدود ۴۴۸ کالری انرژی دارد که میزان آن با یک چهارم انرژی روزانه مورد نیاز افراد برابر است و ورزشکاران رشته بوکس سنگین وزن ۳۰ دقیقه مسابقه انجام می دهند تا آن را بسوزانند. براساس جدیدترین تحقیقات انجام ۱۲ ساعت ورزش در هفته می تواند ضامن سلامتی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سکته مغزی و حمله قلبی شود.

منبع: yjc.ir

مطالب مرتبط: 

چند مکمل موثر برای چربی‌سوزی بیشتر!

با این معجون، چربی سوزی را چند برابر کنید!

نوشیدنی مرکبات برای چربی سوزی شکم