برای عضله سازی، یکی از کارهایی که باید انجام دهید، خوردن مواد غذایی عضله ساز است. باید مواد غذایی حاوی پروتئین را انتخاب ‌کنید، زیرا به ساخت عضله و ترمیم آن کمک می‌کنند. همچنین مصرف چربی‌ها، مواد مغذی گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز برای کمک به سلامت کلی بدن و تامین انرژی لازم برای تمرینات ورزشی اهمیت دارند.

عضله سازی عضله سازی مواد غذایی مناسب برای عضله سازی

مرغ

مرغ، یک منبع پروتئین بسیار خوب برای کسانی است که سعی دارند عضله سازی کنند. ۱۰۰ گرم مرغ حدود ۲۷ گرم پروتئین دارد.  شما می‌توانید مرغ را به هر روشی که می‌خواهید طبخ کنید. 

تخم مرغ

اگر تصمیم دارید عضله سازی کنید، حتما تخم مرغ را در رژیم غذایی‌تان جای دهید. تخم مرغ، ساده ترین منبع پروتئینی است که می‌توان تهیه کرد و درست کردن آن هم ساده است. یک تخم مرغ دارای حدود ۶ تا ۷ گرم پروتئین است و حدود ۶۰ کالری دارد.  بهتر است از تخم مرغ رسمی یا ارگانیک که تیره رنگ است استفاده کنید.

ماهی

 ماهی یکی از بهترین منابع پروتئین مورد نیاز برای عضله سازی است. ماهی حاوی سایر مواد مغذی سالم مانند چربی‌های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۳ نیز هست. سالمون یکی از بهترین انواع ماهی برای رشد عضلات است. این ماهی یک منبع عالی از ویتامین D نیز می‌باشد که در ساخت عضلات بسیار مهم است و  در هر ۱۰۰ گرم، حدود ۲۰ گرم پروتئین دارد. علاوه بر سالمون از ماهی تن هم می‎توانید استفاده کنید.

سویا

برای رشد عضلات می‎توانید سویا را در برنامه غذایی خود بگنجانید. یک فنجان سویای پخته شده حاوی حدود ۲۰ گرم اسیدهای آمینه است که به رشد عضلات کمک می‌کنند. سویا همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است و یکی از سالم ترین مواد غذایی عضله‌ساز می‌باشد که می‌توانید پیدا کنید. علاوه بر مواد غذایی ذکر شده در بالا می‌توانید بادام، سیب‌زمینی شیرین، سیب، گوشت گاو خالص چرخ کرده و امثال آنها را بعنوان مواد غذایی عضله ساز انتخاب کنید! 

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط:

در یک ماه شکم شش تکه (سیکس پک) داشته باشید!