سالمندی نیز مرحله‌ای از مراحل عمر است که زیبایی‌های خاص خودش را دارد اما به دلیل ناآگاهی، افراد به آن حساسیت نشان می‌دهند. اگر برای این روزهای زندگی هم تدبیر داشته باشیم به راحتی می‎توانیم با آن کنار بیاییم.

مراقبت‌های دوران سالمندی  سالمندی مراقبت‌های دوران سالمندی rgtrfgdf

بیشتر پزشکان بر این باورند که رمز سلامت افراد سالمند فعالیت جسمانی و ورزش است که هم موجب سلامتی جسم و هم باعث شادابی و احساس خوش‌بینی می‌شود. سالمندان باید از چاق شدن و داشتن اضافه وزن اجتناب کنند. اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که رژیم‌های سخت و لاغری بیش از حد در هر سنی خطرناک است. برای اینکه سالمندان دچار بی‌خوابی و کم‌خوابی نشوند به کار بستن این نکته‌ها مفید است. بهتر است از خواب کوتاه در طول روز چشم‌پوشی شود. از خوردن چای و قهوه به میزان زیاد در طول روز پرهیز شود. فعالیت جسمی در طول روز فراموش نشود و از تنبلی و بی‎تحرکی اجتناب شود. یکی از علل عمده بیمار شدن در دوران سالمندی احساس بی‌حوصلگی و نداشتن تحرک است سرگرمی‌هایی مثل باغبانی نقش زیادی در مصون نگه داشتن جسم و روح سالمندان دارد. بسیاری از افراد در دوران سالمندی دچار سوء تغذیه هستند و بیماری‎هایی مثل فشار خون بالا و دیابت آنها را رنج می‌دهد که مراقبت‌های خاص تغذیه‌ای را می‌طلبد. چون در دوران سالمندی میزان تخریب یا کاتابولیسم در بدن بالا می‌رود، باید میزان پروتئین دریافتی سالمندان نیز بیشتر شود. 

منبع: مجله پیام سلامتی

مطالب مرتبط: 

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

آلزایمر چیست؟

ارتباط بین دیابت نوع دو و کاهش عملکردهای شناختی

پیشگیری از سرطان سینه با ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته!