اطلاعات پزشکی به دست آمده از مطالعات جدید نشان می‎دهد که مدیتیشن می‎تواند ژن‌ها را تحریک کند تا آنزیمی به نام تلومراز (telomerase) تولید کنند. این آنزیم می‎تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

فشار خون فشار خون مدیتیشن، فشار خون را کاهش می‎دهد!

مدیتیشن یک تکنیک آرام سازی ذهن و بدن است. برای انجام این کار فرد باید راحت بنشیند و چشم‌ها را برای مدت ۲۰ دقیقه ببندد و آرام و عمیق تنفس کند. در این مدت ۲۰ دقیقه فرد باید روی تنفس متمرکز باشد و به هیچ چیز دیگر فکر نکند. این تکنیک اثرات شگفت انگیزی روی آرامش ذهن و بدن دارد. مطالعات پزشکی زیادی در این مورد در سال‎های اخیر انجام شده است که نشان می‎دهد این تکنیک حتی قادر است ژن‌های ما را تغییر دهد و اثرات عجیب و باور نکردنی در سلامتی افراد دارد. مطالعات قبلی انجام شده در مورد اثرات مدیتیشن نشان داده بود که این تکنیک‌ها باعث کاهش درد می‌شود. مطالعه دیگری از اثر مدیتیشن در جلوگیری از پیری مغز صحبت کرده بود. برای کنترل استرس و اضطراب می‎توان از این تکنیک استفاده کرد.

این مطالعه جدید که به سرپرستی دکتر اشنایدر (Robert Schneider) انجام شده است، نشان می‌دهد که مدیتیشن می‌‎تواند احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا، سکته قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. این مطالعه نشان می‎دهد که استرس، سبک زندگی غلط و اختلالات تلومر منجر به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. تلومر بخشی از ساختار DNA در انتهای کروموزوم است که از اطلاعات ژنتیکی در بدن ما محافظت می‎کند. کوتاه شدن تلومر با پیر شدن و بیماری سرطان در ارتباط است. این مطالعه نشان می‎دهد مدیتیشن تاثیر مفید و قابل ملاحظه‌ای روی  افزایش آنزیم تلومراز دارد و این آنزیم سبب کشیده و بلندتر شدن دنباله کروموزوم‌ها می‎شود و در نتیجه منجر به کنترل فشار خون می‎شود. 

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

آب چغندر فشار خون را پایین می‌آورد

برگ زیتون برای درمان فشار‌خون مفید است

برای کاهش فشارخون، ماست بخورید

یوگا در درمان سرطان پروستات مفید است!
راز شادی و سرزندگی بیشتر در برخی افراد کشف شد!