خوردن روزانه یک لیوان ماست پرچرب با عملکرد مناسب با کتری های مفید روده در ارتباط است و سبب می شود تا علاوه بر بهبود کارایی دستگاه گوارش، خلق و خوی افراد نیز بهتر شود و علائم بیماری افسردگی در آنها کاهش یابد.

برای مقابله با افسردگی پاییز، ماست بخورید! افسردگی برای مقابله با افسردگی پاییز، ماست بخورید!

براساس آمارها افسر‌دگی بالینی در سالهای آینده به یکی از بیماری های بسیار شایع و با جامعه آماری بالا در سطح دنیا تبدیل خواهد شد و به دلیل اقداماتی که فرد مبتلا به افسر‌دگی می تواند انجام دهد از جمله خودکشی یا اقدامات جنایت آمیز، کشورهای صنعتی از رشد این بیماری در هراس هستند. علل مختلفی باعث ابتلای شما یا اعضای خانواده تان به این بیماری می شود از جمله، عوامل ژنتیکی، محیط زندگی، نوع تغذیه و حوادث پیرامون و روزمره که می تواند از افسر‌دگی خفیف تا انواع حاد را در افراد ایجاد کند.
جدیدترین پژوهش های انجام شده در دانشگاه آکسفورد نشان می‎دهد خانم هایی که به طور منظم در رژیم غذایی خود ماست پرچرب مصرف می‌کنند کمتر مبتلا به افسر‌دگی می شوند. ماست منبع غنی ازکلسیم ، انواع پروتئین و مواد معدنی است و برای حفظ تراکم استخوان ها ، جلوگیری از چاقی وابتلا به دیابت، همینطور حفظ زیبایی پوست و مو بسیار مفید است. شما می توانید در مواقعی که دچار استرس یا ناراحتی هستید درکنار غذا از ماست پرچرب استفاده کنید تا خیلی زود روحیه خود را بدست آورید و کمتر دچار نوسانات خلقی شوید. کارشناسان امیدوارند از این مکمل درمانی طبیعی و بی‌ضرر برای درمان بیماران مبتلا به  افسردگی و کاهش علائم بیماری استفاده کنند.
منبع: yjc.ir
مطالب مرتبط: