۹ ماده غذایی برای کاهش وزن

کاهش وزن یک فرمول ریاضی ساده دارد، باید کمتر از مقدار کالری که می‌سوزانید بخورید. اما تحقیقات انجام شده در مورد تاز‌های سلامتی و اطلاعات پزشکی نشان می‌دهد بعضی خوراکی‌ها علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارند. در نتیجه باعث کاهش کالری دریافتی شما می‌شوند. پس اگر علاقمند به کاهش وزن، تناسب اندام و سلامتی هستید، دفعه بعد که برای خرید می‌روید این لیست خوراکی‌ها را همراه داشته باشید.

۱- حبوبات: علاوه بر اینکه ارزان، سیرکننده و پرخاصیت هستند منبع بسیار خوب پروتئین هستند. حبوبات دارای فیبر زیاد و دیرهضم هستند پس مدت بیشتری شما را سیر نگه داشته و باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود .

۲- سوپ: غذایتان را با خوردن سوپ آغاز کنید، خواهید دید که کمتر غذا می‌خورید. مهم نیست چه سوپی می‌خورید فقط باید از آب گوشت درست شده باشد و کالری آن بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد، پس نمی‌توانید از خامه یا کره برای سوپ استفاده کنید.

۳- شکلات تلخ: اگر می‌خواهید شکلات بخورید سعی کنید شکلات تلخ به جای شکلات شیری بخورید. در یک مطالعه افرادی که شکلات تلخ خورده بودند چند ساعت بعد، ۱۵ درصد کمتر از افرادی که شکلات شیری خورده بودند پیتزا خوردند. بنابراین شکلات تلخ جلوی اشتها را می‌گیرد.

۴- پوره سبزیجات: شما می‌توانید سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در یک مطالعه محققان دانشگاه پنسیلوانیا گل کلم و کدو سبز را به غذا اضافه کردند با اینکه مردم غذا را بیشتر دوست داشتند اما  ۲۰۰ تا ۳۵۰ کالری کمتر خوردند. این سبزیجات حجم بیشتر و کالری کمتر به غذا اضافه می‌کنند در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شوند.

۵- تخم مرغ: اگر صبحانه شما حاوی پروتئین باشد در طول روز احساس سیری می‌کند و از خوردن میان وعده‌های پر کالری بی‌نیاز خواهید شد. در مطالعه ای که بر روی زنان دارای اضافه وزن انجام شد ثابت شد که اگر وعده صبحانه دارای ۳۵ گرم پروتئین باشد فرد تا عصر احساس گرسنگی نخواهد کرد.

9 ماده غذایی برای کاهش وزن کاهش وزن 9 ماده غذایی برای کاهش وزن images 57

۶- آجیل: یک مشت کوچک آجیل شامل گردو، بادام، بادام زمینی و … یک میان وعده بسیار عالی است. مطالعات ثابت کرده است اگر آجیل به عنوان میان وعده مصرف شود فرد در وعده غذای اصلی بعد از آن تمایل کمتری برای خوردن دارد.

۷- سیب: سیب یک میان وعده خوب برای کاهش اشتهاست. البته منظور آب سیب نیست چون اثری که میوه کامل در کاهش اشتها دارد، آب میوه یا دیگر خوراکی‌هایی که از میوه ساخته شده‌اند ندارند. زیرا میوه کامل حاوی فیبر و پالپ زیادی است و جویدن آن این پیام را به مغز می‌رساند که مقدار قابل توجهی غذا خورده‌اید.

 ۸- ماست: براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد که بیش از یک دهه روی ۱۲۰ هزار نفر انجام شده، ثابت شده است که ارتباط زیادی بین ماست و کاهش وزن وجود دارد. 

۹- گریپ فروت: این میوه واقعا می‌تواند به شما کمک کند وزن کم کنید، مخصوصا اگر در خطر ابتلا به دیابت قرار دارید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که نصف یک گریپ فروت قبل از هر غذا میل کرده‌اند بدون تغییری در رژیم غذایی یا فعالیت بدنی خود در مدت ۱۲ هفته ۱.۵ کیلوگرم وزن کم کرده‌اند. البته آب گریپ فروت هم همین نتیجه را داشته است. البته شواهدی برای چربی سوز بودن آب گریپ فروت وجود ندارد فقط احساس سیری ایجاد می‌کند.  

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

آب کردن چربی شکم با نوشیدنی‌های تابستانی

تخم کتان برای لاغری

روش‌های ساده لاغری سریع