شاید آنقدر پر مشغله باشید که برای رفتن به باشگاه وقت نداشته باشید یا اگر هم بخواهید خودتان ورزش کنید فضای مناسب و کافی برای ورزش کردن ندارید. اگر شما هم از افراد پر مشغله‎ای هستید که در عین حال به تناسب اندام و لاغری هم علاقه‌مند هستید و می‎خواهید وزن کم کنید پیشنهاد ما به شما پله نوردی است. 

پله نوردی و لاغری لاغری لاغری و کاهش وزن با پله نوردی!

پله‎ها همه جا در دسترس هستند، در خانه، محل کار و هر ساختمانی که وارد آن می‎شوید. به سادگی می‎توانید به جای استفاده از آسانسور از پله‌ها بالا روید و حتی می‎توانید بدوید. بسیاری از دوندگان و ورزشکاران حرفه‎ای به دویدن از پله‏‎ها علاقه زیادی دارند زیرا عضلات پا را بسیار قوی می‎کند. دویدن در پله‌ها، پاهای شما را بهتر از هر تمرین دیگری قوی می‌کند. تمرینی مانند دویدن، هر چقدر هم شدید باشد، عضلات‌تان را مجبور نمی‌کند که بر گرانش زمین کنند. پله نوردی، روی همان عضلاتی کار می‌کند که دویدن آ‌ن‌ها را تمرین می‌دهد.

چربی سوزی پله نوردی، فوق العاده زیاد است. بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند ۵۰۰ کالری در ساعت بسوزاند. دویدن در پله‌ها می‌تواند ۱۰۰۰ کالری در ساعت بسوزاند. البته بهترین پزشکان و متخصصان ورزشی توصیه نمی‌کنند ۱ ساعت در پله‎ها بدوید زیرا ممکن است زانوها آسیب ببینند. حتی افزایش جزئی استفاده از پله در طول روز، کالری سوزانده شده را افزایش می‌دهد. هر زمان که فرصتی پیش آمد، از پله ها استفاده کنید. استفاده از آن‌ها هیچ هزینه‌ای نیز ندارد. با ۱۵ دقیقه دویدن در پله‌ها در وقت ناهار، یک تمرین حسابی کرده‌اید و می‌تواند درست به اندازه تمرینی که در باشگاه انجام می‌دهید، مفید واقع شوند.

منبع: fitnessmagazine

مطالب مرتبط: 

نارنگی میوه‌ای برای لاغری!

ویتامین C موثرتر از ورزش برای کاهش وزن

برای لاغری و تناسب اندام بیشتر بخوابید!