حتما راجع به تناسب اندام و لاغری تنها با انجام چند دقیقه تمرینات ورزشی در روز شنیده‌اید. این مطالب در مجله سلامتی و تناسب اندام و باشگاه‌های ورزشی بسیار به چشم می‌خورد. اما آیا واقعا می‌‎توان با چند دقیقه ورزش در روز به تناسب اندام رسید؟ بله، «وقت برای ورزش کردن ندارم» دیگر بهانه خوبی برای چاقی و اضافه وزن نیست. 

لاغری در چند دقیقه! لاغری لاغری در چند دقیقه!

شما با ۱۰ دقیقه ورزش در روز واقعا می‎توانید به تناسب اندام و لاغری برسید. اما باید حتما تمایل و اشتیاق برای انجام این کار داشته باشید. تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده که نتایج آنها نشان می‎دهد، ورزش کوتاه مدت شدید و قدرتی می‎تواند باعث شود اندام‎تان را متناسب نگه دارید و وزنتان را کاهش دهید. یک مطالعه نشان داده یک برنامه ورزشی ۷ دقیقه‌ای حتی بیشتر از ۶۰ تمرینات ورزشی به کاهش وزن کمک می‎کند. در مورد این برنامه‌های ورزشی کوتاه مدت اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که دقیقا به شما می‎گوید چطور ورزش کنید و حرکات را انجام دهید. کافی است جستجو کنید یا می‎توانید از یک مربی ورزشی بخواهید یک برنامه ورزشی کوتاه مدت و شدید به شما بدهد. یا در کلاس‌های ورزشی مخصوص این نوع ورزش در باشگاه‌ها شرکت کنید. 

اگر تازه کار هستید و اصلا عادت به ورزش کردن ندارید، احتمالا ورزش قدرتی و شدید در شروع کار برایتان سخت خواهد بود. اما فراموش نکنید تنها دلیل تاثیر این ورزش‌های کوتاه، شدت و سختی انجام آن است. اگر در ابتدا فقط می‎توانید ۱ تا ۲ دقیقه ورزش کنید، اشکالی ندارد. از همین مقدار شروع کنید. و در ابتدا فقط ۲ تا ۳ بار در هفته تمرینات سخت را انجام دهید و روزهای دیگر هفته ورزش‌های سبک و معمولی انجام دهید. فراموش نکنید حتما قبل از تمرینات بدن را گرم کنید. 

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

ویتامین C موثر از ورزش برای لاغری

روش‌های ساده لاغری سریع