اغلب گفته می شود راز کاهش وزن شامل «خوردن کمتر و ورزش بیشتر» می شود. همچنین، بسیاری مواقع گفته می شود برای کاهش وزن باید میزان کالری ها محاسبه شود. اما این توصیه ها آن چنان که باید و شاید کامل نیستند. آیا تاکنون چیزی درباره قانون ۸۰/۲۰ کاهش وزن شنیده اید؟

لاغری و کاهش وزن با قانون 80/20 کاهش وزن لاغری و کاهش وزن با قانون 80/20

قانون ۸۰/۲۰ کاهش وزن یک رژیم غذایی نیست اما با چگونگی هوشمندانه غذا خوردن در ارتباط است. در حقیقت، این قانون را می توان راهبردی برای سلامت و بهزیستی دانست. با رعایت این قانون می توانید به عنوان مثال پرخوری های صورت گرفته طی تعطیلات را جبران کنید. قانون ۸۰/۲۰ یکی از قوانین کاهش وزن است که در آن به جای مصرف مواد غذایی بسیار زیاد، تا ۸۰ درصد از ظرفیت معده خود را پر می کنید و ۲۰ درصد باقی مانده را خالی می گذارید. بر همین اساس، معده شما از فضای کافی برای گوارش مواد غذایی مصرف شده برخوردار خواهد بود و احساس بهتری پس از هر وعده غذایی خواهید داشت.

چهار روش کلی برای قانون ۸۰/۲۰ وجود دارند که به کاهش وزن کمک می‌کنند:

۱. ۸۰ درصد از بشقاب غذای‌تان را با سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کاهو، خیار، اسفناج، کلم بروکلی، کلم و بسیاری موارد دیگر از این دست پر کنید، ۲۰ درصد باقمیانده را به پروتئین اختصاص دهید.

۲. فراموش نکنید هنگامی که ۸۰ درصد از معده پر شده است، دیگر غذا خوردن را متوقف کنید.

۳. غذای خود را به درستی بجوید و به آرامی غذا بخورید تا با مصرف مواد غذایی کمتر احساس سیری در شما ایجاد شود.

۴. مصرف سبزیجاتی که شرایط قلیایی ایجاد می کنند به همراه پروتئین های حیوانی مانند گوشت مرغ، گوشت ماهی، و گوشت قرمز بدون چربی که شرایط اسیدی ایجاد می کنند بسیار توصیه می‎شود.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط: 

توصیه طب سنتی برای چربی سوزی شکم