اگر شما هم از افرادی هستید که علاقه‌ای به ورزش کردن ندارید ولی در عین حال دوست دارید به تناسب اندام و لاغری دست پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید. شاید راه حلی ساده‌تر از رژیم‌های سخت یا صرف ساعت‌های طولانی در باشگاه بدنسازی برای تناسب اندام وجود داشته باشد.

لاغری لاغری لاغری با 3 دقیقه ورزش در هفته!

دکتر Michael Mosley که یک خبرنگار اخبار پزشکی است مانند بسیاری از افراد علاقه‌ای به ورزش کردن ندارد، بنابراین سعی کرد تا راه حلی آسان برای تناسب اندام پیدا کند. او به مزایای ورزش شدید و کوتاه مدت برای سلامتی و کاهش وزن پی برد. او می‌گوید «حقایقی که در این تحقیقات در مورد ورزش شدید و سخت پی بردم با تمام چیزهایی که در دانشکده پزشکی آموختم مغایرت دارد.» به عنوان مثال می‎توان گفت اگر با دوچرخه ثابت برای مدت ۱ دقیقه ورزش شدید و سرعتی انجام دهیم و این کار را چند بار در هفته تکرار کنیم مثلا ۱۰ تا یک دقیقه با فواصل یک دقیقه استراحت، تاثیری برابر با چند ساعت دوچرخه سواری استقامتی بر روی عضلات بدن دارد. 

انواع مختلفی از ورزش‌های شدید که اصطلاحا به آنها (HIT) می‌گویند وجود دارد. دکتر Moseley در مورد یکی از این برنامه‎های ورزشی که توسط یک پزشک انگلیسی به نام Jamie Timmons طراحی شده، تحقیق کرده است. برنامه ورزشی سه دقیقه‌ای کاهش وزن به این صورت است که با دوچرخه ثابت شروع به رکاب زدن می‎کنید تا بدنتان گرم شود مثلا برای دو دقیقه رکاب بزنید بعد با تمام قدرت و سرعتی که می‌‎توانید به مدت ۲۰ ثانیه رکاب بزنید دوباره برای مدت حدود ۲ دقیقه آرام رکاب بزنید تا ضربان قلب به حالت عادی برگردد. دوباره ۲۰ ثانیه سرعتی و بعد ۲ دقیقه آرام و در نهایت ۲۰ ثانیه آخر سرعتی و سپس بدنتان را با دوچرخه سواری آرام خنک کنید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید که در کل ۳ دقیقه دوچرخه سواری شدید و سرعتی و چیزی حدود ۶ دقیقه هم دوچرخه سواری آرام و ملایم انجام داده‎اید. اطلاعات پزشکی به دست آمده نشان داد تحقیقاتی که اگر این ورزش برای مدت ۴ هفته ادامه داده شود که در نهایت ۱۲ دقیقه دوچرخه سواری شدید در ۴ هفته انجام شده است، می‎تواند تا ۲۴ درصد در تنظیم سطح انسولین خون مفید باشد که این می‎تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ گردد. بنابراین این برنامه ورزشی که به راحتی قابل انجام است نه تنها به تناسب اندام وکاهش وزن  کمک می‌کند، بلکه در حفظ سلامتی نیز موثر است.  

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط: 

رژیم خام گیاهخواری معجزه‌ای برای لاغری!

برای لاغری پیاده روی بهتر است یا باشگاه؟

نارنگی میوه‌ای برای لاغری!

برای لاغری، اسفرزه بخورید!