واقعیت این است که برای لاغری لازم نیست که دست از غذا خوردن کشید. در واقع باید فقط از پرخوری دوری کرد و از خواص خوراکی‌ها در بالابردن سوخت و ساز بدن سود جست. شما می‌توانید با مصرف متعادل خوراکی‌های مناسب، متابولیسم بدن خود را بالا برده و کالری بیشتری بسوزانید. 

خوراکی های لاغری لاغری لاغری و تناسب اندام با چند خوراکی بهاری!

توت فرنگی

توت فرنگی با این که به طور طبیعی شیرین است، کالری اندکی دارد. ویتامین‌های موجود در این میوه سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند. خوردن یک واحد از این میوه در روز، نیاز روزانۀ بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند. به افرادی که رژیم دارند برای یک دسر سالم و سبک، توت فرنگی پیشنهاد می‌شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی کالری بسیار کمی دارد و سموم بدن را دفع می‌کند. ویتامین‌های زیادی نیز در این صیفی تازۀ بهاری یافت می‌شود مانند ویتامینC و ویتامین E. متخصصان تغذیه می‌گویند برای حفظ تناسب اندام، به گوجه فرنگی فکر کنید!

مارچوبه

مارچوبه ترکیبی از آب و فیبر است و یکی از سبزیجات کم کالری بهار است! فیبر آن جریان هضم غذا را آسان کرده و به دفع کمک می‌کند. این سبزی سفید یا سبز می‌تواند با سبزی‌های خام دیگر به عنوان پیش غذا یا به عنوان سالاد و همراه غذا خورده شود. در بهار، از مارچوبه با تمام فوایدش لذت ببرید!

ترب

ترب سرشار از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی است، و به کم کالری بودنش معروف است. این سبزی ریشه‌ای بهترین دوست برای داشتن تغذیه‌ای سبک است! ترب را خام بخورید که به هضم غذا کمک می‌کند، ضمناً این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری برای بدن است. 

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی علاوه بر طعم فوق‌العاده، ویتامین و موادمعدنی فراوانی نیز در خود دارد. کنگر فرنگی را می‌توانید با یک سس سالاد رژیمی‌ به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی (مثلاً در املت) میل کنید. اگر برگ‌هایش را دوست ندارید، مغز این سبزی با کمی‌نمک خوشمزه خواهد بود.

کدو مسمایی

۹۵ درصد کدو مسماییرا آب تشکیل می‌دهد، بنابراین برای افرادی که رژیم لاغری دارند انتخاب بسیار خوبی است. کالری آن کم است و یک تغذیۀ متعادل را کامل می‌کند. کدو را به طور طبیعی و بخارپز میل کنید! کدومسمایی، منبع فیبر و سرشار از ویتامین‌های C،B3 و پروویتامین A است.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

اسموتی‌های خوشمزه برای لاغری!

با خوردن این آجیل نیازی به قرص لاغری ندارید!