اگر می‎خواهید در سال جدید سالم و شاداب باشید باید در برنامه‌ریزی‎هایتان و اهداف سال جدید سه مرحله مهم را اضافه کنید. با این سه قدم می‎توانید از سلامتی و تناسب اندام‌تان در سالی که شروع کردید، لذت ببرید.

سلامتی سلامتی 3 قدم تا سلامتی در سال جدید!

کنار گذاشتن نوشیدنی‌های شیرین و مواد قندی:

یکی از منابع اصلی قند نوشابه ها هستند و هر قوطی نوشابه حداقل ۸ قاشق چایخوری شکر دارد. مصرف این نوشابه ها به طور مستقیم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت در ارتباط است. علاوه بر این نوشابه‌ها منجر به شیوع چاقی در کودکان شده است. اطلاعات پزشکی منتشر شده از انجمن قلب آمریکا نشان داده است که به طور متوسط هر آمریکایی در روز ۲۲ قاشق چایخوری شکر مصرف می کند در حالی که برای حفظ سلامتی بدن این میزان در زنان از ۶ قاشق و در مردان از ۹ قاشق چایخوری نباید بیشتر باشد.

انجام ورزش منظم و روزانه:

حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. بهترین پزشکان پیشنهاد می کنند که حداقل در هفته ۱۵۰ دقیقه و یا در روز ۳۰ دقیقه با شدت متوسط ورزش کنید. این نوع فعالیت بدنی خطر مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهد. اگرچه بهترین ورزش برای سلامتی پیاده روی سریع است، اما فعالیت‌های بدنی دیگر مثل استفاده از پله به جای آسانسور هم به عنوان فعالیت ورزشی در نظر گرفته شود.

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای:

این رژیم شامل میوه و سبزیجات کامل، غلات کامل، آجیل، روغن زیتون، ماهی، و مرغ است. این رژیم از بدن در برابر ابتلا به بیماری های قلبی روقی، سرطان سینه و زوال عقل محافظت می کند. رژیم غذایی مدیترانه ای برای کاهش سطح کلسترول نیز بسیار مفید است. به جای این که به دنبال رژیم های کوتاه مدت کاهش وزن باشید، رژیم غذایی مدیترانه ای را برای حفظ سلامت عمومی و تناسب اندام در سراسر زندگی انتخاب کنید.

منبع: salamatnews.com

مطالب مرتبط:

گوش کردن به موسیقی برای سلامتی مفید است